Iberia, Iberia Express i Air Nostrum han hagut de cancel·lar més de 400 vols per la vaga convocada per als dies 5, 6, 7 i 8 de gener (coincidint amb la festivitat de Reis) pels sindicats, per als serveis d'handling, que engloba la facturació d'equipatge, les operacions d'embarcament, la neteja de les aeronaus, o el manteniment dels avions. Les aerolínies ja van anunciar fa quatre dies que es veurien afectats un total de 45.641 passatgers, però aquest dimarts revelen que han aconseguit ressituar en altres vols 36.621 viatgers, el 80,2% d'ells. I a més continuen treballant per acomodar la resta "segons les possibilitats, tenint en compte la complexitat de les dates, tot just acabat el Nadal, i l'alt factor d'ocupació dels vols".

Així mateix, Iberia indica en un comunicat que ha ofert el reembors del bitllet a uns altres 4.000 passatgers afectats (un 10,7% del total) que han preferit recuperar els seus diners abans que viatjar. Per això, la companyia indica que en total, les tres firmes han aconseguit donar solució a un 90,9% dels viatgers perjudicats per la vaga.

L'aerolínia indica també que una vegada convocada i ratificada la vaga per part dels sindicats divendres passat "després del fracàs de la mediació en el SIMA", s'han vist "forçats" a cancel·lar vols. I encara que es produeixi una desconvocatòria a última hora, "seria impossible reprogramar-los", ja que la complexitat tècnica ja no deixaria marge a la companyia. Per això, la gran majoria de passatgers ja estan ressituats o han rebut el reembors dels seus bitllets.

La mera convocatòria de la vaga ha provocat "un perjudici importantíssim, sobretot a milers de viatgers, però també a més de 90 companyies aèries, inclosa la mateixa Iberia i totes les del grup IAG, que ens hem vist obligades a cancel·lar centenars de vols," assenyala Juan Cierco, director corporatiu d'Iberia en l'esmentat comunicat.

En aquest explica que els clients que ho desitgin encara poden sol·licitar els seus canvis a través del web d'Iberia, les agències de viatge en les quals hagin fet la compra o el Centre d'Atenció al Client de la companyia, que ha reforçat el seu personal per poder atendre aquestes sol·licituds.