La companyia Serras Collection, una cadena hotelera familiar catalana, preveu assolir una facturació de 27 milions d'euros el 2027, gràcies en part a l'obertura recent del seu quart establiment: Serras Sevilla. La xifra suposa un creixement anual del 35% sobre una facturació aproximada de 20 milions a tancament de 2026.

La inauguració d'aquest hotel, en un edifici emblemàtic de l'arquitecte Aníbal González de la dècada dels anys 20 del segle XIX al costat de la catedral i la Giralda, "és la cirereta del pastís" del grup Serras, un projecte personal de l'empresari Jordi Serra, que ha involucrat als seus fills Jordi, Marta i Carla.

El grup ha invertit 43 milions en la reforma i el disseny interiorista de l'edifici sevillà que actualment és propietat de Pontegadea, la patrimonial d'inversions d'Amancio Ortega, propietari d'Inditex. En el seu primer mes de funcionament, Serras Sevilla està superant les expectatives inicials d'ocupació i ja està en línia amb la resta d'establiments de la cadena que en temporada alta se situen entre el 85% i el 90% d'ocupació.

La família Serra ha aconseguit consolidar un projecte propi en el segment de l’hoteleria de luxe, amb una aposta per establiments boutique -amb una mitjana de 60 habitacions per allotjament- en edificis singulars i en ubicacions privilegiades a Barcelona, Sevilla i Andorra. La plantilla actual està formada per 330 persones.

El grup té un pla d'expansió amb la vista posada a ciutats representatives com Madrid o Palma, però també analitzant "les oportunitats que se'ns presentin", assegura Jordi Serra fill, director de desenvolupament. La previsió és "consolidar el model dels hotels boutique de cinc estrelles gran luxe, diferenciats pel tracte molt personalitzat amb l'hoste i uns serveis d'alta qualitat", ha concretat aquest dijous el fundador de la cadena Jordi Serra.

La terrassa de l'hotel Serras Sevilla, de la cadena Serras Collection

Creada el 2015, amb l’obertura del seu primer hotel al passeig Colom de Barcelona, la cadena va incorporar dos establiments a Andorra. Inicialment, van obrir el Serras Andorra -a l'antic hotel Canaro-, ubicat a la Vall d'Incles, a Soldeu, que té peculiaritat de disposar de pistes pròpies per a l'esquí per a principiants i nens. Més tard, el 2025, va venir el Casa Serras, un establiment urbà que ha creat una marca específica pel seu estil més lifestyle, "més informal dins del luxe", ubicat al principal carrer comercial d'Andorra la Vella. 

Volen "créixer orgànicament, però sense pressa" perquè han de trobar "un producte idoni, que s'adapta a la nostra filosofia i, preferentment, en règim de lloguer", asseguren els Serra, perquè la seva vocació —diuen— no és fer patrimoni. Segons les oportunitats que trobin, no estan tancats a cap classe de negoci ni a prioritzar Serras o Casa Serras. "Estem oberts a tots els escenaris per potenciar el nostre estil i marca", ha remarcat l'empresari Jordi Serra.

Jordi Serra, president i fundador de la cadena hotelera Serras Collection, amb els seus fills Jordi, Marta i Carla

La Barcelona menyspreada

El patriarca Serra es dol de no poder créixer a Barcelona ciutat a causa de la moratòria hotelera i retreu a l'administració "el nivell d'abandonament que té el passeig de Colom; "una meravella menyspreada de la ciutat" que ben segur "admiren" els hostes de Serras Barcelona. El client de l'allotjament barceloní és un turista estranger, principalment americà, "molt viatjat i, per tant, amb molt coneixement del segment dels cinc estrelles arreu del món" i que visita la ciutat amb la família o que s'hi trasllada per negocis, però sense renunciar a buscar i viure una experiència urbana en una ciutat "que té una imatge internacional", valora el pare Serra.

No obstant això, l'empresari retreu a les administracions que s'omplen la boca que cal "atraure i potenciar el turisme de qualitat perquè aporta molt a la ciutat i causa poques molèsties", però després "no prenen accions per fomentar-ho", per impulsar "models com el nostre", ha manifestat Serra. Tot el contrari. "La taxa turística no agrada als nostres hostes, perquè paguen uns 26 euros per nit quan l'estada mitjana del Serras Barcelona és de quatre nits".