La filial alemanya d'ACS, Hochtief i el consorci de serveis de construcció WTC Fest, han donat per acabada la construcció del laboratori A330 per a l'empresa química BASF a Schwarzheide, al districte d'Alt Bosc del Spree-Lusacia (Brandenburg), un dels punts tradicionals de l'empresa, que considera el lliurament de claus una important fita. L'empresa ha invertit uns 50 milions en aquest projecte.

La planta de 2.400 metres quadrats donarà feina a 77 treballadors als laboratoris. L'espai tindrà a més 960 metres quadrats d'oficines, dissenyats seguint un concepte obert i que donaran cabuda a uns altres 72 llocs de treball més.

El nou edifici és atapeït de tecnologia punta i ha necessitat cooperació entre totes les parts implicades. Per primera vegada en aquest lloc, s'utilitzarà una bomba de calor d'aire-aigua amb activació de nucli de formigó com a mètode d'energia eficient. HOCHTIEF ha estat el responsable de la realització d'aquest projecte de principi a final, tant en el rol comercial com a tècnic, des de la planificació fins al lliurament de claus.

"Amb l'acabament del nostre laboratori en el temps adequat i mantenint-nos acords al pressupost, estem posant una altra pedra angular per al nostre posicionament futur", explica Jürgen Fuchs, director de BASF Schwarzheide GmbH. Per la seva part, HOCHTIEF ja ha realitzat nombrosos projectes relacionats amb la construcció de laboratoris a Alemanya i a tot el món, incloent-hi el nou laboratori d'estat de Berlín-Brandenburg. L'acabament reeixit del projecte a Schwarzheide subratlla l'experiència de HOCHTIEF com a constructor en projectes industrials de complicada execució.

"La reeixida i cooperativa unió entre el consorci i el nostre client, BASF, ha estat un factor clau per a l'èxit d'aquest projecte. Amb la construcció d'aquest nou laboratori, hem elevat de nou el llistó en les tecnologies modernes de construcció", emfatitza Thilo Warlich, gerent de sucursal de HOCHTIEF Infraestructure Building a Berlín.