Hennes and Mauritz (H&M) va obtenir un benefici net de 7.147 milions de corones (uns 612 milions d'euros) durant els nou primers mesos del seu any fiscal (desembre-agost). Es tracta d'un resultat un 61% superior al registrat en el mateix període de l'any anterior. No obstant això, segons ha comunicat la cadena de moda sueca aquest dimecres, espera una caiguda de vendes per al mes de setembre pel temps "inusualment calorós" en alguns dels mercats europeus on opera.

Es pot destacar que el resultat obtingut per la companyia en els nou primers mesos de l'any passat va estar marcat per un càrrec de 1.751 milions de corones sueques (150 milions d'euros), corresponent al tancament del negoci a Rússia després de la invasió d'Ucraïna.

El guany net operatiu (ebit) de la firma de moda sueca va ser de 10.205 milions (874 milions d'euros), un 61% millor. Per la seva part, les vendes van ascendir 173.385 milions (14.844 milions d'euros), en línia amb les obtingudes en el mateix període de l'any anterior si es comptabilitzen en divises locals, i un 8% per sobre comptabilitzades en corones sueques.

Quant a les xifres del tercer trimestre (juny-agost), H&M va guanyar 3.319 milions de corones sueques (284 milions d'euros) nets, sis vegades més. L'ebit es va multiplicar per quatre fins a 4.739 milions (406 milions d'euros). Les vendes netes van ascendir a 60.897 milions (5.214 milions d'euros), una xifra similar a la d'un any enrere en divises locals i un 6 % més en corones sueques.

Caiguda de vendes al setembre

"Durant el trimestre ens hem centrat en la rendibilitat i l'eficiència dels inventaris, la qual cosa s'ha traduït en un fort flux de caixa i una bona evolució dels beneficis. Estem fent nous passos cap als nostres objectius i creant les condicions per a un creixement rendible a llarg termini", ha assegurat Helena Helmersson, consellera delegada del grup, en l'informe de resultats.

No obstant això, H&M ha explicat en el seu balanç que preveu una caiguda de vendes el mes de setembre a causa del temps "inusualment calorós" en alguns dels mercats europeus on opera, la qual cosa tindrà un impacte "substancialment negatiu". Concretament, la tèxtil espera que les seves vendes caiguin un 10% en moneda local

La firma sueca ha destacat la seva "bona evolució" al mercat llatinoamericà i manté el seu pla d'obrir la seva primera botiga, a més del canal online, al Brasil per a l'any 2025. H&M comptava a 31 d'agost passat amb 4.375 botigues obertes, 289 menys que fa un any, de les que 175 operaven a Rússia i a Bielorússia.

Així mateix, la multinacional sueca ha assenyalat que utilitzarà l'autorització proporcionada en l'última assemblea d'accionistes per recomprar accions per 3.000 milions de corones (257 milions d'euros), fins al 31 de març de 2024, per "ajustar" l'estructura de capital de la companyia.

Reobertura de les botigues a Ucraïna a partir de novembre

"La nostra prioritat més gran continua sent l'oferta al client, juntament amb una integració més gran dels dos canals. Continuem invertint en àrees com la tecnologia, la IA i la cadena de subministrament, la qual cosa permet una flexibilitat més gran, temps de resposta més ràpids i una precisió més gran en les compres", ha destacat Helmersson.

D'altra banda, la directiva ha destacat la inversió realitzada als establiments comercials per millorar l'experiència amb el client. També ha destacat la creació de condicions per al creixement en mercats com el xinès, on els últims anys han estat marcatges per una fugida de les companyies occidentals i fins i tot el boicot que va patir la mateixa companyia. "H&M es va llançar amb èxit en JD.com, un dels mercats més grans de comerç electrònic de la Xina", ha indicat.

Quant a Ucraïna, H&M ha anunciat que començarà a operar de nou en els mesos vinents. "Des que tanquem temporalment les nostres botigues a Ucraïna el febrer de l'any passat, hem mantingut un estret diàleg amb les diferents parts interessades. Ara planegem reobrir gradualment la majoria de les nostres botigues al país a partir de novembre de 2023", ha assegurat Helmersson.

"Els nostres esforços per crear les condicions per a un creixement rendible cap als nostres objectius a llarg termini ens estan portant en la direcció correcta. El programa de costos i eficiència avança a tota velocitat i continuarà fent efecte en els pròxims trimestres. Amb una forta orientació al client nostre objectiu d'assolir un marge operatiu del 10% el 2024", ha conclòs la CEO del grup.