L'agrupació de la indústria de l'automoció 'Future: Fast Forward', ha presentat aquest dijous la iniciativa industrial liderada per Seat i Volkswagen. A través d'aquest projecte invertiran 10.000 milions d'euros per a l'electrificació de vehicles elèctrics.

En aquest sentit, l'agrupació desenvoluparà 86 projectes de la mà de 52 dels seus socis. Dels 10.000 milions, 7.000 correspondran al grup Volkswagen, Seat i PowerHoldco i els altres 3.000 milions d'euros la resta dels socis. A més, els 86 projectes es desenvoluparan en les comunitats autònomes d'Andalusia, Aragó, Cantàbria, Castella i Lleó, Catalunya, Comunitat de Madrid, Comunitat Valenciana, Extremadura, Galícia, Navarra i País Basc.

El president de Seat i de l'associació Anfac, Wayne Griffiths, ha destacat que és "una inversió històrica no només en la indústria de l'automòbil, sinó en la indústria d'Espanya".

Griffiths també ha assenyalat que el 2023 és un any important per a l'electrificació d'Espanya. "Ens trobem en un moment clau i com a indústria tenim la responsabilitat de ser una palanca transformadora del país. I d'això tracta el projecte Future: Fast Forward".

La ministra d'Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, ha destacat durant la presentació que, amb l'ajuda dels fons que venen d'Europa, es mobilitzaran aquests 10.000 milions per a la posada|posta d'una sèrie d'infraestructures i indústries entorn del vehicle elèctric que s'estan posant en marxa a nivell espanyol.

Montero ha subratllat que el projecte no beneficiarà només grans sectors industrials, sinó també les pimes, a les mans de les quals hi ha molt volum de treball vinculat al vehicle. "Els cotxes de demà es construiran a Espanya" i això suposa, segons la seva opinió, augmentar la competitivitat als mercats internacionals d'un sector clau per a la nostra indústria i per a les nostres exportacions.

La ministra ha reconegut que és imprescindible que Espanya millori les infraestructures en relació amb la recàrrega per als usuaris del vehicle elèctric. "Estem lluny encara d'aconseguir l'objectiu de 100.000 punts de recàrrega a Espanya aquest any, així que haurem de redoblar els esforços en aquest sentit", ha afirmat.

Segons el seu parer, cal aconseguir que realment l'adquisició del vehicle elèctric no depengui tant de la capacitat econòmica que tinguin les famílies. "O dit d'una altra manera, en el moment en què la tecnologia sigui accessible a la classe mitjana a Espanya, sens dubte, es farà un salt molt qualitatiu i quantitatiu en la demanda d'aquest tipus de vehicles", ha agregat.

Els socis de l'agrupació 'Future: Fast Forward' són: Altech, Asai Industrial, Azterlan, Balidea, BeePlanet, Bosch, Brose, Carto, Celsa Group, Cetim, Cidetec, Csic, Cerler Global Electronics, Cyp, Delta Vigo, Enso Innovation, Feníe Energía, Forminsa, GCR group, Gestamp, Glavista, Gonvarri, Sesé, Simoldes, Iberdrola, Intrustial, Iljin i Ingedetec.

També la integren la Universitat de Saragossa, Iseazy, Isend, Kapture, Kautenik, Kivnon, Lazpiur, Leartiker, Libelium, Lithium Iberia, Malena Engineering, Mindcaps, Mol-matric, Motorland Aragón, NTDD, Nutai, Òrbita Enginyeria, Pomceg Electronics, Power Innotech, Powerco, Seat Code, Seat mó, Seat, Silence, Grup SPR, Sumitomo Electric Bordnetze SE, Tècniques Reunides, Tecoi, Valeo, Horta Chargers, Vicomtech, Volkswagen Navarra, WIP i Zylk.

Seat mobilitzarà 8.000 milions d'euros

A més, Seat mobilitzarà uns 8.000 milions d'euros anuals en compres en el marc del projecte empresarial. La iniciativa principal és la construcció de la gigafactoría de bateries per a Volkswagen a Sagunto (València), i també a la producció de vehicles elèctrics en la seva planta de Martorell (Catalunya).

El vicepresident executiu de Compres de Seat, Alfonso Sancha ha assenyalat que Espanya necessita una "cadena de valor forta" si vol mantenir la seva posició en el sector automobilístic, ja que és el segon principal fabricant a Europa i el novè a nivell mundial. Sancha també ha recalcat que el 'Future: Fast Forward' ha de ser un projecte "catalitzador" que provoqui que altres actors del sector segueixin el mateix camí per emprendre la transformació de la indústria.

Per la seva part, el president de 'Future: Fast Forward', Marc Riera, ha valorat com un "gran èxit" haver aconseguit reunir en aquesta iniciativa 52 empreses de diferents sectors, que inclouen des de l'energia i el reciclatge fins a l'economia circular, a més de l'automoció. "La gran força és la suma d'objectius i l'objectiu comú és posicionar a Espanya com un 'hub' líder a Europa per a la mobilitat sostenible. És la gran força del projecte. Tenim una capacitat de tracció per posicionar al país", ha destacat Riera.

També el president de Gestamp, Francisco J. Riberas, ha assegurat que Espanya no pot permetre's un futur sense una indústria de l'automòbil fort, a causa que, entre altres factors, genera "ocupació|ús de qualitat". "El sector de l'automòbil no és una aposta dubtosa. Té un alt nivell d'exportació i de competitivitat i grans actors", ha afegit.

D'altra banda, el president del grup Sesé, Alfonso Sesé, ha destacat que el repte més gran|important a Espanya en aquests moments és crear una cadena de subministrament "el més eficient possible", mentre ha considerat que el principal factor a tenir en compte per a aquest objectiu és la digitalització.