Fluidra guanya un 29% més en el primer trimestre i creix un 7% després del "bon acompliment a totes les regions". La firma catalana, presidida per Eloi Planes, va tancar el primer trimestre de l'any amb un benefici net de 48 milions d'euros, la qual cosa suposa un 29% més que en el mateix període de l'any passat, ha informat l'empresa en un comunicat remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) aquest dimecres.

La companyia va assolir unes vendes de 564 milions d'euros fins al març, un 7% interanual més, i ha destacat que va créixer a totes les regions, impulsada principalment per més volums juntament amb la contribució positiva del preu i de les adquisicions de l'any passat. El resultat brut d'explotació (ebitda) registrat per Fluidra va ser de 131 milions d'euros en el període, un 10% més que un any enrere, el que representa un marge del 23%, amb una millora del marge brut "gràcies al Programa de Simplificació, que compensa un opex més elevat".

L'empresa dedicada a l'equipament de piscina i wellness ha subratllat que entre gener i març les vendes van augmentar a totes les regions a tipus de canvi i perímetre constants: Amèrica del Nord va créixer un 7%; Europa, al voltant d'un 3%, i la Resta del Món, un 3%. Així mateix, ha explicat que el Programa de Simplificació suma "un estalvi acumulat de 75 milions", dels quals 7 milions corresponen al primer trimestre, i ha recordat que l'objectiu és un estalvi de 100 milions a finals d'any.

Fluidra compra Pooltrackr

Amb la presentació dels resultats, Fluidra ha recordat que a l'abril va anunciar la compra del 27% d'Aiper, especialitzada en robots neteja fons sense cable, operació que espera tancar durant la segona meitat de l'any. A més, aquest mateix dimecres, Fluidra ha anunciat l'adquisició del 100% de Pooltrackr, una plataforma australiana de programari as a service (SaaS) per a professionals de piscina, que s'implementarà globalment i que permetrà accelerar la transformació digital de l'empresa.

Amb aquesta adquisició, l'import del qual no han donat a conèixer, Fluidra "reforça el seu compromís amb la innovació digital", ha ressaltat en un comunicat. L'empresa ha comentat que la companyia adquirida recolza la seva estratègia de diferenciació en tot allò relacionat amb la digitalització, la tecnologia i l'ecosistema d'experiència.

El president executiu de Fluidra, Eloi Planes, ha assegurat que "després d'un bon primer trimestre", l'empresa manté les previsions per a aquest any, atenta a l'evolució de l'entorn. "Encara que persisteix la incertesa macroeconòmica i geopolítica, confiem en la nostra capacitat d'execució, recolzats pel nostre pla d'acció per compensar l'impacte de les tarifes," ha afegit Planes.

En el marc de la Reunió del Cercle d'Economia, que se celebra fins aquest dimecres a Barcelona, Planes va assegurar que la companyia ha hagut d'apujar preus per tractar de compensar els costos dels aranzels imposats pels Estats Units. "Ens trobem en un moment d'incertesa global i no acabem d'entendre com acabarà forjant-se, però el 50% de les nostres vendes són als Estats Units, per la qual cosa vam haver de fer una anàlisi sobre l'impacte d'aquests gravàmens", va argumentar el directiu, per agregar que han respost als aranzels treballant sobre "l'eficiència dels seus processos, negociant amb els seus proveïdors i traspassant augments als seus clients".

Pagament de dividends

La junta general d'accionistes de Fluidra ha aprovat aquest dimecres la distribució d'un dividend de 0,60 euros per acció, fet que suposa un desemborsament de 113,9 milions, mentre que destinarà 30,3 milions a reserves voluntàries, segons ha informat l'empresa en un comunicat tramès a la CNMV. Aquesta proposta està "en línia amb la política de dividends de la companyia i implica un 50% de payout del benefici net ajustat del 2024", segons ha explicat l'empresa. Es farà un primer pagament de 0,30 euros per acció el 2 de juliol i un altre de 0,30 euros per acció el 3 de desembre de 2025.