El grup ACS continua creixent internacionalment. Flatiron, empresa nord-americana del grup de Florentino Pérez, va anunciar aquest dimecres que ha estat elegida per les autoritats de l'estat de Virgínia per dissenyar i construir dos projectes ferroviaris. Els esmentats projectes, que comprenen diversos trams de vies i ponts, sumen un cost de 2.700 milions de dòlars, més de 2.500 milions d'euros.

La Viginia Passenger Rail Authority (VPRA) ha seleccionat la joint venture formada per Skanska i Flatiron per a la construcció del projecte Long Bridge-North, mentre que ha triat una altra aliança d'empreses, constituïda en aquest cas per Flatiron i Herzog, per a la circumval·lació Francònia-Springfield. "Esperem treballar amb ambdós equips en aquest important pas per fer del ferrocarril una opció de transport viable a Virgínia", va dir DJ Stadtler, director executiu de VPRA.

El projecte Long Bridge té dos trams, el sud i el nord, del qual s'encarregarà la filial d'ACS, que durà a terme tot el procés, des del disseny fins a la construcció, que s'espera que arrenqui a començaments del 2025 i finalitzi el 2030. L'actual Long Bridge, construït fa 119 anys, connecta Arlington, Virgínia, amb el districte de Colúmbia i està al 98% de capacitat, per la qual cosa necessita capacitat addicional.

Així, Flatiron construirà un nou pont de dues vies per separar el trànsit de passatgers del de mercaderies, cosa que reduirà el temps de viatge. El projecte inclou la construcció de cinc ponts més, més petits, sobre el riu Potomac, un dels quals serà nou i la resta substituiran ponts antics de dues vies per uns de nous de quatre, a més de nous trams de vies. El cost del projecte serà de 2.300 milions de dòlars, poc més de 2.130 milions d'euros.

El projecte Francònia-Springfield és una circumval·lació per alleujar la interferència de trens en un dels punts més congestionats de Virgínia, entre Fredericksburg i Washington, DC. Quan estigui acabat, serà un pont ferroviari per a trànsit exclusiu de passatgers de gairebé 1,5 quilòmetres al sud de l'estació de metro Francònia-Springfield. Està previst que les feines de construcció comencin el març de 2024 i el projecte estigui acabat el 2026. El cost estimat és de 400 milions de dòlars, uns 370 milions d'euros.