Ferrovial va registrar en el primer trimestre de l'any unes vendes totals de 1.805 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 12,4% respecte al mateix període de l'any passat, gràcies a la millora del trànsit en tots els seus actius d'autopistes i aeroports, així com a la bona evolució de l'àrea de construcció.
El resultat brut d'explotació (Ebitda) va millorar en un 38,7%, fins als 189 milions d'euros, segons es desprèn del seu compte de resultats trimestrals, que en aquesta ocasió no revela el benefici del període, en no estar ja obligat a això. Els ingressos d'Autopistes van millorar un 37%, fins als 223 milions d'euros, gràcies a les carreteres nord-americanes, que van concentrar el 80,3% de l'activitat d'aquest segment. L'eliminació de les restriccions per la Covid-19 i els augments de les tarifes expliquen aquesta millora.
En Aeroports, va destacar la bona marxa del seu aeroport londinenc de Heathrow, que va rebre 16,9 milions de passatgers durant el trimestre, un 75% més, mentre que els d'Aberdeen, Glasgow i Southampton (AGS) van millorar un 41,9%, i el de Dalaman (Turquia) ja està un 45,2% per sobre dels nivells anteriors a la pandèmia.
Activitat internacional de Ferrovial
La divisió de Construcció, per la seva part, va registrar en el primer trimestre un augment de les vendes del 6,6%, en termes comparables, avalada en la seva filial polonesa Budimex. El 80% dels ingressos del negoci van correspondre a l'activitat internacional, especialment a Polònia i Amèrica del Nord, mentre que la cartera de Construcció va tancar el trimestre en 14.525 milions d'euros.
Del seu costat, els ingressos d'Infraestructures Energètiques i Mobilitat es van elevar un 27% en termes comparables fins als 80 milions d'euros. La unitat va tancar el trimestre amb un Ebitda de tres milions d'euros, un 81,6% més en termes comparables. La posició neta de tresoreria, excloent projectes d'infraestructura, va assolir els 1.343 milions d'euros el març de 2023, davant 1.439 milions d'euros el desembre 2022. El deute brut total consolidat ascendia a 11.497 milions d'euros.
Dins del calendari de deute, aquest any vencen 524 milions, el 2024 uns altres 302 milions, el 2025 prop de 760 milions i a partir de 2026 uns altres 1.867 milions d'euros. La seva liquiditat és de 5.846 milions d'euros.
Dividend de la companyia
Respecte a la retribució als accionistes, la companyia ha avançat al seu informe de resultats que el pagament del dividend corresponent a aquest any es lliurarà una vegada executi la fusió amb la seva filial neerlandesa, que suposarà el seu trasllat als Països Baixos. L'últim dividend el va lliurar el novembre de l'any passat, per un import total de 0,414 euros per acció, i anteriorment un altre de 0,287 euros el maig d'aquell mateix any.
L'última junta va aprovar dos augments de capital social, que s'emmarquen dins del sistema de retribució als accionistes i que dona l'opció de rebre el dividend en forma de noves accions o bé en efectiu. En la conferència amb analistes per explicar els resultats, el director financer, Ernesto López, ha confirmat que la companyia espera completar el trasllat de la seva seu social aquest any i demanar la seva cotització als Estats Units abans de finals d'any.