La central de compres de productes per a la gran distribució, Euromadi, ha assolit unes vendes agregades de 31.931 milions d'euros, el 2024, gràcies a les 126 empreses associades. Les vendes a la xarxa de 14.946 establiments a Espanya han crescut un 6% l'últim any. Amb aquestes xifres, Euromadi consolida la seva posició comercial i de "lideratge" per punts de venda i superfície comercial de gran consum a Espanya", segons ha destacat aquest dilluns.

En el balanç de 2024, Euromadi destaca que ha aconseguit un increment de 7 dècimes en la quota de mercat de gran consum, fins i tot obtenir el 17,9%, segons dades de NielsenIQ, mentre que la penetració de mercat a les llars ha crescut 3 dècimes fins a situar-se en el 77%, tal com reflecteixen dades de Kantar.

La central de compres, creada a mitjans de la dècada dels 90 del segle passat, treballa amb marques de fabricant i marques pròpies com Altesa i Spar (alimentació seca i productes frescos), Deleitum (alimentació prèmium), Centra Line, Crowe, Sensations (higiene personal), Selex (drogueria), Tandy (aliment per a mascotes), Viu i Viu Xef (canal a l'engròs i Cash & Carry respectivament), conformen el ventall de MDD del grup i inclouen totes les seccions del supermercat alimentació i no alimentació.

Foto Esq a dr Toni Font, director general Euromadi José Mª Rodríguez, president Euromadi
Toni Font, director general Euromadi, i José Mª Rodríguez, president Euromadi.

El president del Grup Euromadi, José María Rodríguez, l'ha valorat positivament: "Hem obtingut uns resultats excel·lents, consolidant la nostra trajectòria de creixement." Ha destacat el desplegament del Pla Estratègic 2024-28, basat en tres eixos: potenciar l'eficiència, la digitalització i el coneixement del consumidor i dels seus valors.

El director general del grup, Toni Font, ha dit que la companyia ha llançat projectes "més enllà de la rendibilitat i el producte, potenciant la transversalitat, avantatges competitius, i recursos econòmics i humans promovent la intel·ligència comercial i la digitalització".

A més, Euromadi és membre fundador de l'European Marketing Distribution (EMD), la central europea líder, que té una quota de mercat a Europa del 13% i més de 57.000 punts de venda, la qual cosa proporciona un important valor afegit derivat de les sinergies amb proveïdors multinacionals. La xifra de vendes agregades internacionals de 2024, a través EMD, se situa en 209.700 milions d'euros.

El grup, que té la seu social en Esplugues de Llobregat (Barcelona), ha explicat que gràcies al nou projecte HubIT, la central ha generat un estalvi del 25% per als seus socis en optimització de costos en tecnologia. Aquest projecte forma part del pla estratègic 2024-2028 basat en els eixos d'eficiència, digitalització i valors -coneixement del consumidor-. Per a això, la central de compres ha implementat projectes verticals, d'intel·ligència comercial, l'esmentat hub digital i optimització de la plataforma logística. En definitiva, "volem consolidar-nos com el millor partner dels nostres socis, contribuir al seu negoci, i també continuar sent un dels principals motors del progrés d'aquest sector, essencial per a la societat," ha dit el seu president.