La cadena d'hotels britànica easyHotel ha vist a Espanya una veta important per a la seva expansió a Europa. "Convertirem Espanya en el nostre segon mercat, després del Regne Unit", confirma el conseller delegat del grup, Karim Malak, durant la seva visita aquest dijous a Barcelona per inaugurar oficialment el segon hotel a la capital catalana. La inversió per aixecar l'easyHotel Barcelona La Sagrera ha estat de 20 milions d'euros i, malgrat que ha arribat amb un cert retard sobre les previsions inicials que l'auguraven per al 2022, "hem obert amb un 95% d'ocupació en els seus dos primers mesos d'obertura, cosa que demostra que hem triat una ubicació excel·lent, en un dels eixos de més futur turístic, al costat de la futura estació ferroviària de la Sagrera, per la qual passaran 100 milions de turistes". De fet, serà una de les portes d'entrada de viatgers provinents de França, apunta Malak.

Karim Malak manifesta que per aconseguir el seu objectiu estan buscant ubicacions en ciutats com Sevilla o Bilbao, "perquè no té sentit tenir 5 o 6 hotels a Barcelona, o a Madrid", però sí, per exemple, "reforçar la presència a Màlaga". L'estratègia és créixer en diverses ciutats espanyoles i anar sumant establiments, perquè Espanya sigui el segon país de més implantació, tenint en compte que, actualment, al Regne Unit hi ha 20 dels 50 hotels que opera la cadena, en propietat o franquiciats, amb més de 50.000 habitacions.

L'estratègia d'easyHotel a Espanya coincideix amb la política dels seus nous accionistes. "Els nostres accionistes veuen moltes oportunitats a Espanya, més encara des que un informe va mostrar que la nostra marca taronja és molt coneguda a Espanya; de fet, és el segon país on més es coneix", defensa el seu conseller delegat. El juny de 2025, els fons gestionats per Tristan Capital Partners han adquirit el 100% del capital d'easyHotel per aproximadament 242 milions d'euros.

Per a la seva expansió, el grup compta amb recursos financers obtinguts a principis del 2025, mitjançant un préstec de 24,5 milions de lliures (gairebé 30 milions d'euros) de CaixaBank. Anteriorment, va obtenir un préstec de 42,5 milions de lliures (més de 50 milions d'euros) obtingut del banc Santander UK (filial britànica del grup) per donar suport a la seva expansió europea, juntament amb un préstec addicional de 6 milions de lliures de BRED Banque per a l'obertura d'un hotel de 111 habitacions a Marsella.

De moment, enguany mateix, la cadena aterrarà a València i, cap a mitjans del 2026, s'instal·larà a Alacant. Amb una xarxa de 6 hotels, per al 2026, Espanya representarà més del 20% dels ingressos totals de la companyia, cosa que subratlla el seu paper central en l'estratègia d'easyHotel. El 2024, el grup va facturar 106 milions d'euros, amb un increment anual del 4%. L'enfocament a Espanya combina hotels en propietat, de lloguer i franquiciats, ubicats en localitzacions urbanes clau, per captar tant la demanda nacional com internacional. De moment, els dos hotels de Barcelona es gestionen en règim de propietat.

El conseller delegat d'easyHotel en una de les habitacions del nou hotel de Barcelona. Foto: Carlos Baglietto
El conseller delegat d'easyHotel en una de les habitacions del nou hotel de Barcelona. Foto: Carlos Baglietto

Espanya és un mercat turístic molt important, "que està mancat d'hotels d'una qualitat més gran a un preu raonable", perquè ara el que es troba a preus assequibles són establiments antics, hostals, pensions... "que tenen bona qualitat, però que no tenen la consistència necessària per donar resposta a una demanda creixent", assegura el directiu. "La pressió turística en ciutats com Barcelona, Madrid o València és molt gran". En aquest sentit, "les tarifes són molt altes i el viatger necessita hotels que es puguin pagar", insisteix en una entrevista concedida a ON ECONOMIA. L'oferta d'easyHotel Barcelona La Sagrera ronda els 120 euros per habitació i nit.

L'establiment, d'una estrella "però amb el confort d'un dos estrelles", ofereix un total de 75 habitacions: 58 dobles, 15 twin (amb llits individuals) i 2 adaptades per a persones amb mobilitat reduïda. "És un hotel petit dins de la nostra cadena, en què acostumem a tenir entre 100 i 120 habitacions, però ofereix grans comoditats"; a més, "la nostra marca aposta per les ciutats. No obrim hotels perquè l'hoste es quedi tot el dia a les habitacions o a l'hotel, perquè volem que visqui la ciutat, el barri", assegura Karim Malak. 

El nou hotel d'easyHotel a la Sagrera ha recuperat els rètols d'antigues botigues d'un mercat ubicat al mateix terreny. Foto: Carlos Baglietto
El nou hotel d'easyHotel a la Sagrera ha recuperat els rètols d'antigues botigues d'un mercat ubicat al mateix terreny. Foto: Carlos Baglietto

Prova d'això és que el nou hotel ha recuperat i exposat a la seva petita terrassa els rètols de les botigues que existien al petit mercat que ocupava els terrenys on ara s'aixeca l'easyHotel Barcelona La Sagrera. "Aquest és el focus on ens centrem, aquí hi ha la nostra aposta de valor", en la integració amb la ciutat i, en el cas de Barcelona, "el nostre desig de contribuir a dinamitzar i descentralitzar el turisme als barris" de la capital catalana. Un aspecte aquest últim que ha rebut aquest dijous la gratitud del Comissionat de Turisme de l'Ajuntament de Barcelona, José Antonio Donaire, present a l'acte d'inauguració.

«La nostra obertura a la Sagrera, després de l'èxit anterior a l'establiment easyHotel Fira -inaugurat el 2018-, representa una fita important, especialment perquè donem un nou propòsit a un espai que feia anys que estava buit després d'haver estat un mercat cobert", ha remarcat Karim Malak. "Ens enorgulleix continuar construint sobre la sòlida reputació de la marca easy a Espanya, on easyJet fa més de 20 anys que opera vols a Barcelona". En aquest sentit, i preguntat sobre la necessitat que la companyia aèria reforci la seva presència a Espanya amb noves rutes i freqüències, el directiu ha volgut subratllar que "són empreses diferents que mantenen estratègies diferents, tot i que pertanyin al mateix grup".