La companyia de moda Desigual va tancar l'exercici 2022 amb una facturació de 379 milions d'euros, un 2,2% més, en el que ha estat el primer exercici complet amb la implementació de la setmana laboral de quatre dies. Respecte al benefici, la firma catalana va registrar un benefici net de tres milions d'euros, el que representa un creixement del 15% respecte a l'any anterior.

El grup, controlat per Thomas Meyer i liderat per Alberto Ojinaga, ha assenyalat que al llarg de 2022 va augmentar en un 10% l'activitat a la seva xarxa de botigues pròpies, mentre que les vendes en línia es van estabilitzar després de dos anys de forts increments -en un context de pandèmia- i han representat el 27% de la facturació total.

Desigual trepitja l'accelerador al mercat asiàtic

Desigual ha destacat la bona evolució dels mercats nord-americà i asiàtic, ja que en aquest últim continent les vendes van créixer un 20% respecte a l'any anterior. En aquesta línia, al setembre l'empresa catalana va anunciar que reforçaria la seva presència a la Xina i per a això ha creat una companyia conjunta amb l'empresa local E-Shine, un acord que preveu enfortir el seu negoci en línia en aquest país i obrir fins a 60 botigues: l'objectiu és facturar 40 milions en cinc anys via digital i estudiar obrir locals a Xangai i Pequín.

En el cas d'Europa, Desigual ha explicat que a Espanya i Portugal la facturació ha crescut un 10%, més que a França i Itàlia. Tot això al llarg del primer exercici amb la jornada laboral de quatre dies entre els empleats del grup: així ho va avalar l'octubre de 2021 la plantilla de la seu central, composta per mig miler de treballadors, a canvi d'una reducció salarial del 6,5%.

"Durant el període 2021-2022 vam accelerar els canvis en els quals anàvem treballant, una vegada digerit l'impacte de la Covid-19 i la gestió de les prioritats que exigia la pandèmia", ha explicat Alberto Ojinaga, director general del negoci.

El 2022, Desigual va invertir 28 milions d'euros per "escometre la renovació de la xarxa de botigues, així com els processos logístics i d'informàtica que han consolidat l'acompliment del canal digital", ha indicat Ojinaga. En aquest sentit, el directiu ha afegit que "el 2022 hem tornat a fer un notable esforç inversor per prioritzar la renovació de la xarxa de botigues, així com els processos logístics i d'IT que han consolidat l'acompliment del canal digital".

377 botigues repartides en 104 països

La firma va obrir al llarg de l'exercici 2022 34 noves botigues (entre altres ciutats, a Berlín i París) i en va reformar 16, la majoria a Espanya i Portugal, de manera que actualment tres de cada quatre compte amb una nova imatge.

En total, l'ensenya de moda barcelonina suma 377 locals repartits per tot el món, un nombre inferior als 408 amb els quals comptava a finals de 2021, i sis categories de producte: woman, man, kids, accesories, shoes i sports. El grup està present en 104 països i suma 2.500 treballadors.