Els productors de cava, agrupats sota la Denominació d'Origen Cava, han tancat el 2023 amb un nou rècord de 251,8 milions d'ampolles venudes, la qual cosa suposa un 1,09% més que el 2022, i una facturació de 2.200 milions d'euros, un 8% més, malgrat que la sequera ha reduït la producció un 29,8% entre 2021 i 2023. Sobretot a Catalunya, on la reducció ha estat de gairebé el 40%.

El nou rècord s'ha produït, en bona part, gràcies a l'increment de vendes al mercat espanyol, que ha crescut un 4,02%, mentre que als mercats internacionals les vendes han baixat un 0,25%, llastades per la inflació als principals mercats europeus i per la caiguda de vendes als Estats Units, assenyala EFE.

El president del Consell Regulador de la DO Cava, Javier Pagés, ha destacat aquest dimecres la "fortalesa del cava malgrat les turbulències econòmiques i geopolítiques".

També ha revelat que el 68% de les vendes van anar al mercat internacional i el 32% al mercat nacional, Alemanya va ser el primer mercat estranger en adquirir cava, seguit de Bèlgica, EUA, Regne Unit i Suècia.