L'empresa de lliurament de menjar a domicili Delivery Hero, propietària de la plataforma barcelonina de repartiment Glovo, va tenir el 2022 una pèrdua neta de 2.975,1 milions d'euros, un 165,5% més elevada que el 2021, quan va registrar uns números vermells d'1.120,7 milions d'euros. El resultat negatiu de la companyia es deu a l'augment dels costos, al deteriorament del fons de comerç i a l'adquisició de Glovo, per la qual va pagar 564 milions d'euros per obtenir-ne la meitat del seu capital.

Al llarg de l'any passat, Delivery Hero va millorar un 46% els seus ingressos, que van passar de 5.855 milions d'euros el 2021 a 8.577 milions el 2022. En aquest sentit, el gegant alemany ha assenyalat que aquesta millora es deu a l'expansió a Corea del Sud amb Woowa i en obtenir ingressos addicionals d'altres negocis com ara subscripcions, publicitat i taxes de serveis.

L'adquisició de la firma de lliurament a domicili barcelonina el juliol de 2022 i la inclusió en els resultats de Woowa van complementar el creixement orgànic de Delivery Hero, que va augmentar els costos de publicitat (+12,7%), de tecnologia de la informació (+66,4%) i administratius (+30,9%).

Pèrdua de clients per l'aixecament de les restriccions

Els costos sobre les vendes van augmentar l'any passat fins a 6.345,5 milions d'euros, un 38% més respecte a l'exercici anterior. A més, Delivery Hero va patir uns deterioraments del fons de comerç de 742,5 milions d'euros. També va tenir pèrdues en inversions en entitats públiques i no públiques (631,4 milions d'euros) i un guany per la venda de Delivery Hero Korea el 2021 (652,5 milions d'euros). Woowa va contribuir amb 2.167,2 milions d'euros o el 25,3% als ingressos de 2022 i Glovo va contribuir amb 490,8 milions d'euros o un 5,7%.

Com altres proveïdors de menjar a domicili, Delivery Hero ha vist com les comandes dels clients es reduïen en la mesura que s'anaven aixecant els confinaments per la covid-19, segons el balanç de 2022.

Retallades de personal

A Barcelona, Glovo va anunciar a finals de març l'acomiadament de 250 treballadors, la qual cosa representa el 6,5% de la seva plantilla. "Tant la direcció com jo lamentem profundament la mesura, i assumim tota la responsabilitat per les decisions preses que ens han portat fins a ella", va assenyalar Oscar Pierre, CEO de la companyia de delivery.

"Per a molts de vostès, la notícia pot ser una sorpresa. Això no estava en els nostres plans fa sis mesos. Hem tractat d'evitar els acomiadaments tant sí com no mitjançant l'avaluació de diversos escenaris, la reducció de costos i la millora de l'economia de la unitat durant els últims nou mesos per aplanar el camí a seguir", va prosseguir l'emprenedor. Des del negoci van apuntar que els acomiadaments afectarien en gran manera a la seu de la firma a Barcelona en àrees com la de funcions de suport al negoci, contractació i dades.