La xarxa pública de punts de recàrrega ha crescut gairebé un 3% en els cinc primers mesos de 2025 si es compara amb les dades de tancament de 2024, fins i tot 46.684 punts operatius a Espanya, segons les dades publicades aquest dilluns per l'associació empresarial per al desenvolupament i impuls de la mobilitat elèctrica (Aedive).
Els que presenten un creixement més gran són els d'alta potència en augmentar un 60,86% els punts que van de 50 a 250 kilowatts hora (Kw); mentre que els que estan per sobre de 250 kW ho van fer un 38,86%. Per la seva part, els punts de recàrrega ràpida (que van de 22 a 50 kW) han registrat un ascens del 22,89% en els cinc primers mesos de l'any.
Geogràficament, on hi ha un major nombre de punts de recàrrega és a Catalunya, amb 9.510 punts; seguit per Andalusia, amb 6.629; i Madrid, 6.519. Entre aquestes tres regions ocupen pràcticament la meitat d'estacions a tot Espanya (48,6%) amb Catalunya tenint una quota del 20,4%, Andalusia del 14,2% i Madrid del 14%.
Es pot ressaltar que Andalusia ha superat la Comunitat de Madrid en la xifra d'infraestructures de recàrrega en el sumatori de l'any. Les regions amb menys instal·lacions fins al moment són La Rioja amb 317 punts operatius (amb una quota del 0,7%), Cantàbria amb 724 instal·lacions (1,6%) i Extremadura amb 736 estacions de càrrega (1,6%).
Aedive explica que ha renovat la manera de reportar les dades de punts de recàrrega d'accés públic i que es comptabilitzaran només els actius en el moment de l'informe. L'associació, a més, ha actualitzat la informació de la referència de dades del 31 de desembre perquè sigui coherent amb aquest nou sistema d'anàlisi de dades.
D'aquesta manera, amb les dades obtingudes en els primers cinc mesos, Aedive valora positivament "l'evolució a l'alça a la instal·lació de punts de recàrrega d'alta potència en vies interurbanes". Així mateix, des de l'associació han manifestat que "els operadors de punts de recàrrega continuen intensificant els seus esforços en el desplegament d'infraestructures que permeten realitzar viatges de llarga distància".