GCO (Grup Catalana Occident) ha guanyat 159,3 milions d'euros en el primer trimestre de 2023, la qual cosa suposa un 9,2% més que en el mateix període de l'any anterior. La companyia d'assegurances ha assolit un volum de negoci total d'1.842,4 milions d'euros, registrant un augment del 12,4%, gràcies al sostingut creixement en el negoci tradicional, la positiva evolució del negoci de l'assegurança de crèdit i el creixement del negoci funerari.

En concret, en el negoci tradicional assegurador, format per les companyies Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Assegurances, Assegurances Bilbao i NorteHispana Segurs, que pròximament s'integraran sota la nova marca Occident, el volum de negoci creix un 8,2%, fins als 993 milions d'euros.

Quant al resultat ordinari obtingut, aquest és de 53,6 milions d'euros, un 10,8% menys que en el primer trimestre de 2022, a causa de l'increment de tres punts percentuals de la ràtio combinada del negoci tradicional (no vida), que se situa en un 91,7%. L'empitjorament de la ràtio ve determinat, principalment, per l'increment del cost dels sinistres a causa de la inflació i, en el cas del ram de multiriscos, a causa de l'impacte d'alguns esdeveniments climatològics adversos.

El negoci de crèdit creix un 26,9%

Tanmateix, des del punt de vista de la facturació, destaca el creixement del 6,6% en multiriscos i del 10,2% en diversos. Quant al negoci de l'assegurança de crèdit (Atradius Crédito i Caució, i Atradius Re), el resultat ordinari augmenta un 26,9% en comparació amb el mateix període de l'any passat i assoleix els 101 milions d'euros, mantenint la seva tendència positiva.

El volum de negoci, és a dir, les primes facturades més els ingressos per informació, també creix un 12,3%, fins als 801,2 milions d'euros. Per la seva part, la ràtio combinada bruta se situa en 74,3%, 8,1 punts percentuals més que en el primer trimestre de 2022, per la normalització de l'entrada de sinistres, malgrat seguir per sota de nivells precovid.

Després de l'adquisició del 100% de Grup Mémora el 9 de febrer de 2023, els ingressos del negoci funerari de GCO inclouen, a més d'Asistea, el negoci de febrer i març del Grup Mémora. Així, els ingressos del negoci funerari en aquest primer trimestre ascendeixen a 48,2 milions i el resultat ordinari assoleix 5 milions d'euros.

Per a la directora general de Financer i Riscos de GCO, Clara Gómez, "les dades del primer trimestre mostren que continuem mantenint uns sòlids resultats, amb millora als nostres tres pilars estratègics, creixement, rendibilitat i solvència, malgrat un context macroeconòmic marcat per la inflació i les tensions geopolítiques; a què s'afegirà el negoci rendible i creixent de Mémora".

Així mateix, els recursos permanents a valor de mercat entre gener i març han registrat un creixement del 6% respecte al tancament de 2022 fins als 5.211,6 milions d'euros. Per la seva part, des del grup destaquen que els fons administrats se situen en 15.073,4 milions d'euros.

Estrena nova marca corporativa

D'altra banda, la companyia continua amb l'estratègia de simplificació corporativa, a través de la qual unificarà el negoci tradicional del grup en una única entitat anomenada Occident, i passa a abreujar també la marca corporativa Grup Catalana Occident al seu acrònim GCO a partir d'aquest dijous.

D'aquesta manera, el grup assegurador, amb presència a més de 50 països, pretén aconseguir una millor adequació de la marca en un entorn internacional, amb més facilitat de record i pronunciació. A més, en el canvi de marca s'ha tingut en compte que GCO s'adreça principalment a accionistes, inversors i analistes. En aquest sentit, s'iguala el nom de la marca al ticker de l'acció, amb el qual aquests públics d'interès estan àmpliament familiaritzats.

En aquest sentit, les marques de GCO s'estructuren en tres grans branques: el grup opera en el negoci tradicional a través de les companyies Assegurances Catalana Occident, Plus Ultra Assegurances, Assegurances Bilbao i NorteHispana Segurs, que s'integraran a una única entitat que operarà sota la marca Occident.

Així mateix, és present en el negoci de l'assegurança de crèdit a través d'Atradius, que és el segon operador a nivell mundial, amb presència a més de 50 països, i que a Espanya actua sota la marca Crèdit i Caució. Finalment, compta amb el negoci funerari, sota les marques Mémora i Asistea.