Carrefour accelera la seva expansió a Espanya, on preveu obrir més de 100 tendes aquest 2025 per acabar tancant l'exercici amb més de 1.600 establiments. Els nous generaran més de 700 llocs de treball a temps complet, segons informa en un comunicat aquest dilluns.
En concret, la firma de distribució francesa, que compta amb una quota de mercat de gairebé el 10%, assenyala que des de 2019 i fins al passat exercici és la "companyia líder" a Espanya en obertures any rere any, amb un total de 691 nous centres inaugurats. En aquell període, la inversió ha estat de més de 150 milions d'euros i s'han creat més de 3.500 llocs de treball, entre tendes pròpies i franquiciats.
D'aquesta forma, des de començament d'any ja ha inaugurat 46 tendes en línia amb el seu objectiu de creixement i expansió, i es reafirma com a líder d'obertures a Espanya. Actualment, Carrefour compta amb 1.500 establiments dels quals més de 200 són hipermercats i gairebé 1.100 són Carrefour Express.
La directora executiva de Carrefour España, Elodie Perthuisot, ha avançat que l'ensenya compta amb un "pla d'expansió molt ambiciós, la qual cosa reforça el lideratge de Carrefour en el 'retail' espanyol". "Apostem per una estratègia que combina diferents formats com l'hipermercat, i els supermercats de proximitat i conveniència. Volem ser on són els nostres clients i oferir-los el millor al millor preu, que és la diferenciació de Carrefour España," ha subratllat la directiva.
El 2024, la companyia va obrir més d'un centenar de nous supermercats, la majoria franquiciats, i aquest any té previst un pla d'expansió superant les 100 noves tendes al llarg del territori nacional i que generaran més de 700 nous llocs de treball a temps complet el 2025.
A més, el 2024 s'ha completat la integració de les 47 botigues Supercor adquirides a El Corte Inglés, adaptant-les als formats Carrefour Market, Carrefour Express i Supeco, amb l'objectiu d'optimitzar la seva oferta i apropar-la encara més a les necessitats dels clients en comunitats com Madrid, Catalunya, Andalusia, les Balears i Comunitat Valenciana.
Nous formats i models
D'altra banda, l'ensenya ha apostat per dinamitzar el comerç a Espanya evolucionant el seu model cap a una diversitat de botigues i models, apostant per una estratègia multimarca, multiformat i omnicanal.
D'aquesta forma, la companyia compta amb ubicacions diferencials i representatives, en adaptar el seu model comercial en entorns urbans, rurals, en gasolineres, estacions de tren, àrees de servei o fins i tot càmpings. Entre les obertures recents destaca la posada en marxa de formats innovadors, com el de Carrefour City, en zones d'alt trànsit turístic, amb tres botigues a Madrid (Porta del Sol, Montera i l'intercanviador de Plaza Elíptica), o localitzacions com el càmping de Son Bou a Menorca.
La companyia s'ha instal·lat també en ubicacions emblemàtiques, com l'antic bodega de San Fernando a Jerez, l'històric Mercat des Claustre de Maó o enclavaments estratègics com la Porta del Sol de Madrid.
Carrefour ha registrat en el primer trimestre de 2025 un creixement de l'1,4% en vendes comparables a Espanya, sent un dels principals impulsors del negoci europeu del grup. Aquesta evolució positiva respon, principalment, al sòlid comportament del segment d'alimentació, que ha crescut un 2,5% en termes comparables, davant la pujada de l'1,8% del quart trimestre de 2024.