Carinsa porta l'essència de Barcelona a Nova York: energia, elegància i calma
El grup presenta aquest dijous a la capital nord-americana el 'Perfume de Barcelona by CARINSA'
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dijous, 13 de novembre de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts
El grup Carinsa presenta aquest dijous a Nova York el Perfume de Barcelona by CARINSA, una creació olfactiva que "ret homenatge a la capital catalana a través dels sentits", destaquen des de l'empresa familiar liderada per Denia i Vanesa Martínez. “Aquest perfum és un homenatge a la nostra ciutat i a la seva capacitat per inspirar innovació i emocions. A Carinsa creiem en el poder dels sentits com a llenguatge universal, i volem que el món conegui la creativitat que neix a Barcelona”, afirma Vanesa Martínez, consellera delegada del grup.
Per a la seva presentació en societat, les germanes Martínez han triat el marc del Barcelona-New York Summit, un esdeveniment organitzat per Barcelona Global i Barcelona & Partners per impulsar la projecció internacional de Barcelona mitjançant la innovació i la creativitat empresarial.
Sobre les característiques del perfum, els experts de Carinsa el defineixen com a notes de sortida, el llimó, bergamota, cardamom i pebre, que representen l'energia fresca de la ciutat a l'albada; les notes de cor -lavanda, romaní, flor de taronger i fulles de figuera- que evoquen la seva elegància i calma urbana; mentre que les notes de fons -patchouli, sàndal, ametlla i vainilla- per simbolitzar la calidesa dels capvespres i la tradició catalana.
Les directives sempre han defensat que "la marca Made in Barcelona ven molt" i són amants de la ciutat que han triat per al nou espai Essència Carinsa. Obert a principis del 2025, al passeig de Gràcia, s'ha convertit en centre de formació i col·laboració amb clients, proveïdors, start-ups i agents de l'ecosistema del grup Carinsa. En aquest espai es desenvoluparan iniciatives com el Club dels Aromes, el Club del Perfum i pòdcasts temàtics per al sector.
L'espai Alma, dins d'Esencia, ha estat dissenyat per ser una experiència sensorial única i immersiva. "Un dels elements distintius d'Alma és que recreem esmorzars amb les nostres aromes, creant una experiència inoblidable a través també de fragàncies que evoquen els quatre elements naturals: mar, foc, aire i terra", explicaven en una entrevista concedida a ON ECONOMIA.
Exportar el 'Fet a Barcelona'
El llançament de Perfume de Barcelona by CARINSA és un pas més en l'estratègia de la companyia per fomentar la seva marca. A més, es tracta d'un projecte que inclourà més ciutats. De fet, van presentar el Perfume de Madrid el setembre del 2024. La companyia planeja continuar desenvolupant fragàncies inspirades en diferents ciutats del món, començant per la d'aquest dijous a Nova York i, en el futur, altres capitals europees, "consolidant el paper de Carinsa com a ambaixadora olfactiva de cada ciutat i promovent la innovació sensorial com a pont cultural internacional", destaquen.
Actualment, el 57% de la facturació prové de les vendes internacionals, amb presència a 58 països i filials a Algèria, el Marroc, Turquia i Veneçuela. El repte en internacionalització és entrar en diferents països de l'Àfrica subsahariana (Nigèria, Tanzània, Kenya, Ghana...); una regió amb molt de potencial per als aromes i les fragàncies.
En l'última dècada, la xifra de negoci de Carinsa s'ha incrementat al voltant d'un 30% i els resultats al tancament de 2024 marquen una facturació de 59,9 milions d'euros i un resultat operatiu (ebitda) de 20,2 milions d'euros. La previsió és créixer a doble dígit per al tancament de 2025, mantenint aquesta evolució el 2026.

Actualment, destina el 20 % de la seva facturació a R+D en tres àrees estratègiques: nutrició i salut, sostenibilitat i disrupció. Tenen la seu social i les instal·lacions de producció a Sant Quirze del Vallès (Barcelona). Fins a la data, la companyia ha registrat 30 patents internacionals i continua desenvolupant innovacions disruptives en aromes, fragàncies, ingredients funcionals i tecnologies aplicades a l'alimentació i la cosmètica.
En projecte tenen en tràmit l'adquisició de quatre naus addicionals a Sant Quirze, situades properes a la fàbrica actual, que multiplicaran per 10 la seva capacitat productiva. L'objectiu és créixer exponencialment i assolir els 100 milions d'euros de facturació el 2030.