La cadena hotelera Ibersol, creada a Salou fa 60 anys, té un pla d'expansió en tres anys per diversificar i desestacionalitzar la seva oferta. Per a això, el grup creat i dirigit per Claudi Pérez San José preveu entrar a les Illes Canàries, ampliar la seva presència a la costa de Llevant i obrir hotels urbans. En l'actualitat gestiona 7 hotels en els municipis de Sitges i Malgrat de Mar (a la província de Barcelona), El Vendrell (Tarragona), Torremolinos (Màlaga), Los Alcázares (Múrcia), Almuñécar (Granada), Sa Coma (Mallorca) i dos aparthotels a Salou (Tarragona) -oferint servei a més de 300 apartaments i propietats. L'oferta total és de 1.172 habitacions i la plantilla s'eleva a 535 empleats.

La cadena està especialitzada en el turisme de vacances i familiar, on pesa molt l'experiència de l'hoste, i la fórmula del tot inclòs. Segons el director general, Claudio Pérez, l'any 2024 ha estat un període de "consolidació, amb grans avenços en digitalització, modernització d'instal·lacions i enfortiment de la seva proposta de valor." Es pot recordar que el 2023, la companyia va arribar a un acord amb el grup d'inversió hongarès Indotek per ampliar la seva presència en els principals destins turístics del mercat espanyol. Indotek i Ibersol van constituir la societat BudaSorra, que agruparà els actius d'aquesta aliança amb l'objectiu d'arribar a operar 3.000 habitacions d'apartaments turístics i hotels, en els tres anys vinents, a Espanya i Portugal. El 2024, la companyia va facturar 31,7 milions d'euros, amb una ocupació mitjana del 86,3%, i espera assolir els 34,5 milions el 2025.

Per al pla d'expansió, el grup ha presentat un nou web corporatiu que unifica en una sola plataforma tots els seus establiments, i ha inclòs un nou motor de reserves; així com el llançament d'Ibersol YOU, un programa de fidelització gratuït amb beneficis exclusius per als clients habituals del grup.

L'hotel d'Ibersol a Almuñecar.
L'hotel d'Ibersol a Almuñecar.

Prop de 30 milions d'inversió en tres anys

En els últims tres anys, després de superar la crisi de la pandèmia, la cadena Ibersol ha invertit 8 milions d'euros en reformes i millora de les seves instal·lacions. També ha incorporat dos establiments quatre estrelles, Antemare, a Sitges (Barcelona), i Siurell, en Sa Coma (Mallorca). A aquestes adquisicions ha destinat 19 milions d'euros.

El 2023, el grup va anunciar que redoblava la seva aposta per la costa tropical, a Espanya. Va obrir tres nous hotels: a Múrcia (Hotel Ibersol Atrio del Mar), Torremolinos (Hotel Ibersol Torremolinos Beach) i Almuñécar (Hotel Ibersol Almuñécar Beach & Spa). El director d'expansió del grup hoteler, Claudio J. Pérez va assegurar que l'entrada d'Ibersol a la Costa Tropical consolidava el pla d'expansió del grup ampliant la seva presència a la costa andalusa "una destinació consolidada i amb un gran ventall de possibilitats".

També el 2023, la companyia va destinar 10 milions d'euros a la compra de l'Hotel Ibersol Antemare a Sitges (Barcelona). L'hotel es troba a escassos metres de la platja, compte amb 110 habitacions. L'hotel, que era propietat d'Atom Hoteles, ja era gestionat per Ibersol sota règim d'arrendament i va ser reformat pel grup el 2015.

El juliol de 2023, el grup va decidir tornar a Mallorca, un mercat del qual havia sortit el 2022. Va assumir la gestió de l'hotel Siurell, a Sa Coma, que havia renovat el seu anterior gestor, el 2021 i el 2022, el grup Seasun.

En paral·lel, la companyia ha continuat impulsant la transformació tecnològica de les seves operacions, amb la incorporació d'eines com la facturació en línia a tots els seus hotels, cosa que ha permès optimitzar l'arribada dels hostes, un sistema avançat de Business Intelligence que permet una anàlisi detallada de la seva operativa financera i comercial o eines específiques de Customer Experience, pensades per mantenir una relació més propera amb els clients i donar resposta de forma àgil a les seves necessitats.