El grup químic i farmacèutic alemany Bayer va perdre 1.887 milions d'euros entre abril i juny, multiplicant per sis els números vermells del mateix període de 2022, per la qual cosa el tancament del primer semestre d'aquest any ha reflectit un benefici net semestral de 291 milions, un 90,3% de caiguda respecte als guanys de 2.993 milions del mateix període de 2022. Les xifres confirmen la tendència baixista que la multinacional ha registrat des de gener i revaliden la revisió a la baixa de les seves perspectives anuals. La farmacèutica de Leverkusen va anunciar recentment que preveu una facturació d'entre 48.500 i 49.500 milions d'euros el 2023 (abans entre 51.000 i 52.000 milions d'euros). Així mateix, pronostica un benefici operatiu brut (Ebitda) abans d'extraordinaris d'entre 11.300 i 11.800 milions d'euros (abans entre 12.500 i 13.000 milions d'euros).

Bayer va informar aquest dimarts que la facturació va augmentar en el primer semestre fins a 25.433 milions d'euros (un descens del 7,4 % o del 4,5 % descomptats els efectes dels tipus de canvi i els efectes de cartera). Va destacar el descens de l'11% de la facturació del negoci agrícola (CropScience), fins a 13.275 milions, alhora que l'àrea farmacèutica, que va disminuir un 5,1% les seves vendes, fins a 8.964 milions. El negoci de medicaments sense recepta, pel seu costat, va facturar un 1% més, fins a 3.039 milions. El benefici operatiu va empitjorar en el primer semestre fins a 2.017 milions d'euros (un negatiu 54%). D'aquesta manera, el resultat brut d'explotació (Ebitda) ajustat fins al juny de la companyia alemanya va assolir els 6.998 milions d'euros, la qual cosa suposa un descens del 18,6% respecto comptabilitzat en el mateix període de l'exercici anterior, quan es va situar en 8.600 milions.

Bayer va patir en el segon trimestre una pèrdua neta de 1.887 milions d'euros (pèrdua de 298 milions d'euros un any abans) pels números vermells en la divisió de fitosanitaris CropScience (pèrdua operativa de 2.207 milions d'euros en el segon trimestre), després de la caiguda dels volums i dels preus dels seus herbicides a base de glifosat. Aquest tipus d'herbicides eren uns dels productes més venuts per Monsanto (sota la marca Roundup), el grup que Bayer va adquirir a mitjans de 2018 i sobre el qual pesen innombrables demandes judicials als Estats Units per ser considerat un producte probablement cancerigen, segons el CIRC (Centre Internacional d'Investigació sobre el Càncer), una branca de l'Organització Mundial de la Salut (OMS).

El descens de les vendes als Estats Units, però també a Llatinoamèrica, així com Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica, van reduir el volum de negocis dels herbicides del grup Bayer en un 45,6% en el segon trimestre d'aquest any.