L’empresa barcelonina Cooltra ha tancat el 2022 amb un increment del 48% en la seva facturació, que suma 47 milions d’euros. La companyia de lloguer de motos elèctriques ha detallat en la presentació dels resultats que el darrer any ha acabat amb l’entrada a nous mercats com Alemanya o Polònia i amb inversions per més de 10 milions d’euros dirigides a la renovació i ampliació de la seva flota, que incrementa fins als gairebé 20.000 vehicles. “El 2022 hem aconseguit una nova injecció de capital per part dels nostres accionistes actuals per continuar consolidant el nostre model de negoci. Gràcies a tot això reafirmem el nostre lideratge europeu en solucions de mobilitat sostenible sobre dues rodes”, ha afirmat el seu cofundador, Timo Buetefisch.

Pel que fa als acords amb altres negocis, Cooltra ha ressaltat l’ampliació de la flota de Just Eat a Espanya i Itàlia amb pràcticament un miler de vehicles elèctrics addicionals. La de Getir a Espanya, Itàlia i Portugal amb més de 1.500 motos zero emissions i un lliurament de 110 motos elèctriques a Glovo per al seu repartiment a Madrid, Pamplona i Saragossa. Paral·lelament, la firma també ha tancat acords amb organismes públics com el Seprona de la Guàrdia Civil.

Internacionalització

Respecte al negoci de lloguer urbà de motocicletes, l’empresa catalana ha registrat una facturació de 26 milions d’euros, fet que representa un 42% més que l’any anterior. Segons Cooltra, gran part d’aquest increment ha estat “gràcies a la consolidació del servei de motorsharing a París”, on és el segon operador més utilitzat de la ciutat, a més de l’entrada a la ciutat italiana de Turí amb una flota de 400 vehicles. Durant el seu primer any a la ciutat, la companyia preveu assolir un milió de viatges, aproximadament. D'aquesta manera, la firma prestarà servei a tres ciutats italianes, ja que ja estava activa a Roma i Milà des de fa sis anys. Amb l'entrada a Torí, són vuit les ciutats on Cooltra ha desembarcat comptant-hi Barcelona, Madrid, València, Lisboa, i París.

A finals de l'any passat, l'empresa va tancar una ronda de finançament per valor de 25 milions d'euros (provinents dels accionistes actuals) amb la qual Cooltra preveia tirar endavant un "ambiciós" pla d'expansió a Europa. La companyia de mobilitat sostenible sobre dues rodes està present a països com Itàlia, França o Polònia, i després de la injecció de capital es va plantejar aterrar al mercat alemany a través del renting a empreses i administracions públiques. L'ampliació de capital de 25 milions es va sumar a les diferents inversions que la firma ha dut a terme des del 2006, fins als 100 milions d'euros. 

La companyia fundada fa 17 anys té presència actualment en vuit països i afirma que a Itàlia és el primer operador per quota de mercat a ciutats com Roma i Milà. A París, afegeix, ha assolit el 20% del segment en el primer any d'activitat. A Alemanya, Cooltra ja ha iniciat operacions a les regions de Colònia, Hamburg i Frankfurt, tant en renting de motos com de bicicletes, en ambdós casos elèctriques, i preveu encetar-ne pròximament a Hannover. Cooltra dona feina actualment a més de 400 persones i té 50 punts de lloguer a 20 ciutats d'Europa.

Subscripció mensual

Just abans de la injecció de capital, Cooltra va llançar un nou servei de subscripció mensual per a l'ús de bicicletes elèctriques. La companyia va comunicar que posaria en marxa el servei amb 250 vehicles a Barcelona, Madrid, València, Lisboa, Porto, Roma i Milà amb l'objectiu d'incrementar la flota progressivament durant el 2023. El servei estarà disponible per períodes d'un mes, sis mesos o un any i tindrà un cost de 59 euros al mes. Els vehicles, de la marca Askoll, tenen un motor de 250 watts, autonomia de fins a 80 km i bateria extraïble. El director general de Cooltra, Oriol Marimón-Clos, va assegurar que el nou servei del negoci satisfà una "nova tendència del mercat".