En un moviment estratègic que reflecteix la creixent convergència entre els sectors energètic i digital, Audax Renovables, el grup energètic fundat per José Elías, es troba en les fases finals de negociació d'un acord de caràcter majorista amb MasOrange. Aquest pacte, segons han pogut confirmar Europa Press, marcarà l'entrada oficial d'Audax en el competitiu món de les telecomunicacions a partir de l'any 2026, data que coincideix amb l'inici del seu nou pla estratègic.
El model de negoci escollit per a aquesta incursió és el d'Operador Mòbil Virtual (OMV). Aquesta estratègia, àmpliament utilitzada per a la penetració en mercats saturats sense les despeses d'infraestructura pròpia, permetrà a Audax llogar la xarxa i la capacitat de MasOrange per oferir serveis de telefonia mòbil i d'accés a fibra òptica als seus clients. La companyia operarà, en essència, com a revenedor de serveis, comercialitzant aquests paquets sota una marca pròpia, encara per anunciar, i aprofitant la solidesa tècnica de les xarxes de la seva aliada.
Aquesta decisió no és un fet aïllat, sinó un pilar fonamental dins del pla director 2026-2030 que la companyia va presentar a la setmana passada. En aquest marc, Audax Renovables s'ha fixat objectius quantificables i ambiciosos per a la seva nova línia de negoci: aconseguir 30.000 clients de fibra òptica i 20.000 més en el segment mòbil abans de finalitzar la dècada, sumant un total de 50.000 clients al nou negoci de les telecomunicacions.
Els objectius es vinculen directament amb les previsions econòmiques globals del grup. El pla estratègic visualitza un resultat brut d'explotació (ebitda) de 180 milions d'euros i un benefici net de 85 milions d'euros per a l'any 2030. La contribució del nou negoci de telecomunicacions a aquestes xifres serà clau, tot i que la companyia ha insistit en el fet que es tracta d'una diversificació que no requerirà desemborsaments capitals addicionals, ja que es basarà en el model de revenda.
Les pistes sobre aquesta nova etapa es remunten a un esdeveniment registral succeït el passat mes de juny. El Butlletí Oficial del Registre Mercantil va revelar la creació d'una societat anomenada Power Telco Services. Aquesta nova empresa, constituïda el 19 de maig, comparteix domicili social amb Audax Renovables, situat a Badalona, i va iniciar la seva activitat amb un capital social inicial de 3.000 euros.
El seu objecte social no deixa lloc a dubtes: "la comercialització, distribució i venda de serveis de telecomunicacions, incloent-hi serveis de telefonia fixa i mòbil, accés a internet i qualsevol altre servei de comunicacions electròniques". José Elías n'és l'administrador únic en representació d'Audax. Tot i que les fonts consultades no han detallat el paper exacte que jugarà Power Telco Services dins de l'acord amb MasOrange, tot apunta a que serà el vehicle legal i operatiu des del qual es gestionarà i comercialitzarà la nova oferta de serveis.
Durant la presentació del pla, el director general d'Audax Renovables, Óscar Santos, ja va avançar que la companyia havia mantingut converses exploratòries amb "les tres grans marques" del sector, una referència clara a Telefónica, MasOrange i Vodafone, els operadors amb les xarxes més extenses del país. "Vam començar parlant amb les tres grans marques i ara estem ultimant contractes amb una", va afirmar Santos, sense revelar el nom de l'empresa triada en aquell moment, però destacant que la decisió representa "un pas endavant" en la transformació de la companyia.
Aquesta transformació té un nom ben definit: multi-utility. Amb aquest concepte, Audax aspira a transcórrer el seu paper tradicional de companyia energètica per convertir-se en un proveïdor digital de múltiples serveis. L'objectiu és crear un ecosistema integrat on el client pugui satisfer diferents necessitats sota una mateixa ombra corporativa, aprofitant les sinergies en comercialització, atenció al client i base de dades.
La decisió d'actuar com a revenedor subratlla una aproximació prudent al mercat. "No hi haurà inversió per entrar en aquest negoci", van remarcar des d'Audax. Això li permetrà accedir ràpidament al sector sense els immensos costos associats al desplegament i manteniment d'infraestructures de xarxa pròpies, minimitzant els riscos i capitalitzant la seva marca i la seva àmplia cartera de clients existents en el sector energètic. En definitiva, l'acord amb MasOrange no és només l'entrada d'una nova companyia en el món de les telecomunicacions; és la materialització d'una visió estratègica que busca redefinir el futur d'Audax Renovables i consolidar-la com un actor versàtil en l'escenari dels serveis domèstics i digitals.
