Air Europa ha patit un atac cibernètic en el qual han quedat exposades les dades bancàries d'alguns dels seus clients. Per aquesta raó, l'aerolínia ha recomanat als usuaris afectats, a través d'un correu electrònic, que donin de baixa la targeta de crèdit amb què hagin fet compres de bitllets d'avió en la companyia.

"El nostre equip de sistemes va confirmar l'existència d'un problema de ciberseguretat que hauria afectat l'entorn de pagaments amb què es gestionen les compres a través del web", expliquen des de l'aerolínia que dirigeix Jesús Nuño de la Rosa. L'esmentada alteració fraudulenta del flux en el procés de pagament hauria permès l'extracció de dades de les targetes de crèdit, afegeixen.

Air Europa assegura que "no hi ha constància que la filtració hagi acabat utilitzant-se per cometre cap frau". I que això s'ha degut a la "detecció i ràpida intervenció de l'equip" per a l'aplicació del protocol establert en el pla de resposta d'Air Europa, que les ha permès "bloquejar la bretxa de seguretat i prevenir la filtració de noves dades".

Malgrat això, la companyia aèria continua "analitzant el succeït", com la procedència de l'atac o l'ús de la informació sostreta. I insisteixen que fins ara "no hi ha constància que les esmentades dades, que no s'emmagatzemen en els seus sistemes, s'hagin utilitzat per cometre cap frau". Les dades extretes han estat exclusivament els associats a les mateixes targetes per si mateix i no als clients, aclareixen.

"En cap cas els ciberdelinqüents no han accedit a altres bases de dades d'Air Europa ni han extret un altre tipus d'informació personal dels clients. Tal com procedeix, s'ha notificat dins el termini i en la forma escaient els fets a l'AEPD, INCIBE, AESA i a les entitats financeres, així com als clients afectats, que han rebut un email amb les recomanacions a seguir per minimitzar qualsevol incidència".

Així mateix, Air Europa indica que en aquests moments, tots els sistemes funcionen amb total normalitat i pot garantir "la seguretat" de l'operativa.