Air Europa i Iryo han posat a la venda aquest divendres els bitllets combinats de tren i avió, fruit de l'aliança estratègica que l'aerolínia i l'operadora ferroviària van firmar el mes de juny passat. D'aquesta manera, qui vulgui volar de Còrdova a l'Havana (Cuba) ja no haurà de comprar un bitllet d'avió des de Madrid i després un de tren de Còrdova a Madrid, sinó que ara, podrà tenir ambdós trajectes al mateix bitllet. Si bé, Iryo uneix Madrid amb onze ciutats (Barcelona, Tarragona, Saragossa, Conca, València, Albacete, Alacant, Màlaga, Antequera, Còrdova i Sevilla), i des de Madrid, Air Europa vola a 33 destins europeus i 21 americans.

Amb aquest bitllet, els viatgers tindran la consideració de passatgers en connexió, la qual cosa els permetrà gaudir dels mateixos avantatges i garanties que ambdues companyies ofereixen als seus clients, segons ha explicat Air Europa a les seves xarxes socials i recull l'Agència EFE. Els bitllets combinats estan disponibles en punts de venda d'Air Europa, agències autoritzades i molt aviat també ho estaran en la pàgina web de l'aerolínia.

L'aerolínia, que treballa per oferir als seus clients "solucions integrals" per als seus desplaçaments, considera que l'acord intermodal amb Iryo és "estratègic" i li permetrà oferir "totes les opcions possibles per millorar la mobilitat a través d'una experiència completa, eficient i sostenible". Amb aquesta aliança, en virtut de la qual Air Europa es converteix en primer soci d'Iryo en una associació ferrocarril-avió, aquesta última ha destacat la importància del tren com el mitjà de transport més sostenible per connectar vols de mitjana i llarga distància, mentre Air Europa amplia la seva oferta de destins i millora la mobilitat dels seus clients.

En la presentació de l'acord amb Iryo al juny, el conseller delegat d'Air Europa, Jesús Nuño de la Rosa, va explicar que es tractava d'una primera fase de l'aliança entre ambdues companyies en la qual el bitllet únic serà la suma dels preus dels dos serveis, però el passatger tindrà certs avantatges que no es donaria en adquirir-los per separat, com, per exemple, la facilitat en la gestió si un dels modes de transport es retarda.

Va afegir que aquesta estratègia multimodal és fonamental per reduir l'impacte del canvi climàtic en els desplaçaments i, igualment, enforteix la connectivitat del 'hub' (centre d'interconnexions) de l'aeroport d'Adolfo Suárez Madrid-Barajas i de la península amb una proposta "eficient i sostenible", amb l'objectiu de satisfer les necessitats dels clients de lleure i negoci.

També va avançar que aquesta primera fase s'anirà completant, especialment el 2025, quan l'alta velocitat ferroviària arribi directament a l'aeroport madrileny, la qual cosa suposarà "una nova etapa en el transport multimodal, en permetre que els viatgers que arribin amb avió puguin agafar el tren Iryo al mateix aeroport i continuar la seva ruta".