Revolució a Twitter. Elon Musk ha anunciat canvis a la xarxa social, que substituirà el seu nom i el canviarà per una "X". L'objectiu de l'actual propietari és consolidar-la com una plataforma "centrada en àudio, vídeo, missatgeria, pagaments" impulsada per intel·ligència artificial (IA).

L'empresari ha recorregut a la xarxa social per explicar els seus plans de futur i ha apuntat que "aviat direm adeu a la marca Twitter i, a poc a poc, a tots els ocellets", ha assenyalat Musk. Per la seva part, la CEO de Twitter, Linda Yaccarino, ha sostingut aquesta informació i ha suggerit que, amb aquest canvi d'imatge, Twitter ha tingut "una segona oportunitat de causar una altra gran impressió". Amb això, ha matisat que amb la nova versió de la plataforma està "creant un mercat global per a idees, béns, serveis i oportunitats", avançant que estarà impulsat per intel·ligència artificial per "connectar tots els usuaris".

Finalment, ha fet menció als canvis que ha introduït en els últims vuit mesos i ha dit que l'empresa ja ha començat a veure que l'aplicació "pren forma", encara que de moment estan "començant" amb les noves funcionalitats introduïdes. "No hi ha cap límit per a aquesta transformació. X serà la plataforma que podrà oferir-ho... tot", ha afegit Yaccarino, que ja llueix aquesta nova icona juntament amb la insígnia blava en el perfil del seu compte.

X a la vida d'Elon Musk

Musk va posar en marxa aquest any una companyia d'intel·ligència artificial per a la qual també va utilitzar la lletra 'X' en anomenar-la "xAI" i fa uns mesos va canviar el nom a l'empresa, que va comprar l'any passat per 44.000 milions de dòlars, per una X. El també propietari de Tesla, del programa espacial SpaceX i Neuralink ha dut a terme aquests canvis després que fa una setmana naixés "Threads", la nova xarxa social de Meta que busca competir amb Twitter.

La lletra X ja havia estat present en els negocis i la vida empresarial de Musk en el passat: X.com era el nom original de Paypal i es troba també en la seva empresa SpaceX, però també en el nom del seu fill que va néixer el 2020.

Logo de 'X', la nueva marca de Twitter
Logo de 'X', la nova marca de Twitter

Compra de Twitter i pèrdua d'anunciants

A finals d'octubre de 2022, el magnat va comprar la xarxa social per un valor de 44.000 milions de dòlars i va dur a terme l'acomiadament dels seus principals directius. Els accionistes de la companyia van rebre 54,20 dòlars per cada acció i en aquell moment Musk ja va anunciar una "revolució" a la xarxa social apostant per una "més llibertat d'expressió". Quatre mesos més tard, el propietari de Twitter va assegurar que el valor de l'empresa havia caigut als 20.000 milions de dòlars, menys de la meitat dels 44.000 milions que va pagar a l'octubre. En una nota interna enviada als seus treballadors, el magnat va afirmar que la plataforma s'està "transformant a tal rapidesa" que es pot considerar com "una start-up a la inversa".

El multimilionari, que des que va arribar a la xarxa social ha reduït a gairebé un quart el seu personal i ha venut gran part del mobiliari de la seu central de San Francisco, no ha pogut evitar perdre una gran quantitat d'anunciants, font principal d'ingressos de la companyia, i tampoc el seu nou Twitter Blue que va pagar, no sembla haver millorat les coses.