L'Autoritat Ferroviària de Passatgers de Virgínia (VPRA) ha adjudicat a FlatironDragados (filial d'ACS als Estats Units) i al seu soci Herzog el contracte per a la construcció de la variant Francònia-Springfield a Springfield, Virgínia, segons informa la constructora espanyola. FlatironDragados desplegarà la seva experiència al sector ferroviari a Amèrica del Nord per construir, al costat del seu soci Herzog, 2,2 quilòmetres de noves vies per a trens de passatgers, que inclouran un pont elevat de 0,9 km de longitud.
El projecte permetrà que els trens, tant de passatgers com de mercaderies, circulin de forma més segura i eficient pel corredor ferroviari alhora que alleujarà les interrupcions ferroviàries en un dels punts més congestionats de Virgínia: entre Fredericksburg i Washington D.C, segons el comunicat. Les obres estan previstes per a juliol de 2025 d'aquest any i finalitzaran el 2029.
El contracte, segons especifica FlatironDragados al web local dels Estats Units, suposarà 414 milions de dòlars (355 milions d'euros al canvi actual). Recentment, FlatironDragados va firmar un altre contracte en aquesta zona, en aquest cas en consorci amb la sueca Skanska i per uns 855 milions d'euros, per construir el Long Bridge North, una sèrie de ponts ferroviaris de quatre vies en l'entorn de Washington D.C.