La venda de cotxes nous a la Unió Europea va registrar el seu primer descens d'aquest any durant el mes de març passat (amb una baixada del 5,2%), a causa de l'impacte negatiu de les vacances de Setmana Santa, amb xifres negatives als quatre mercats més importants, inclòs el d'Espanya. Les vacances de Setmana Santa van afectar "negativament" a les vendes del mes passat en la majoria dels mercats de la UE, inclosos els quatre més grans: Alemanya (-6,2 %), Espanya (-4,7 %), Itàlia (-3,7 %) i França (-1,5 %), va assenyalar l'Associació Europea de Fabricants d'Automòbils (ACEA) en un comunicat.

No obstant això, la xifres del primer trimestre es van mantenir sòlides, amb un augment del 4,4% en les vendes fins a assolir gairebé 2,8 milions d'unitats. Un increment trimestral que va tenir el seu reflex en els quatre principals automobilístics de la Unió Europea, amb Itàlia i França registrant cada un un augment del 5,7%, seguits per Alemanya (+4,2%) i Espanya (+3,1%).

La venda de cotxes elèctrics va caure un 13%

Per font d'energia, les vendes d'automòbils nous van experimentar ajustaments al març. Els cotxes elèctrics de bateria van caure fins a una quota del 13%, pràcticament un punt menys que en el mateix període de l'any anterior (13,9%); el que reflecteix la desacceleració general del mercat, segons l'ACEA. Així i tot, les xifres del primer trimestre d'aquest any continuen sent positives, amb un 3,8% més que en el mateix període de l'any anterior.

En aquest sentit, van destacar el març passat les vendes dels cotxes híbrids-elèctrics, que van aconseguir un augment del 12,6% en les matriculacions, malgrat la caiguda generalitzada del mercat. Aquest segment es va apoderar del 29% del mercat, davant el 24,4% el març de 2023. D'altra banda, les matriculacions d'híbrids endollables van caure un 6,5% el mes passat, la qual cosa equival al 7,1% del mercat total d'automòbils.

El mercat del dièsel va caure un 18,5%

Els cotxes de motor de gasolina i dièsel combinats en van captar menys de la meitat del mercat (47,8%, davant el 51,8%) al març, amb la qual cosa van ser els més afectats per la crisi general del mercat, va constatar l'ACEA. Les vendes de gasolina van disminuir al març un 10,2%, amb la qual cosa la seva quota de mercat va caure del 37,4% al 35,4% en comparació amb març de l'any anterior.

La caiguda del mercat del dièsel va ser encara més greu, amb una caiguda del 18,5% al març, amb caigudes substancials a França (-32,1%), Espanya (-38%) i Itàlia (-27,6%), la qual cosa representa una quota de mercat del 12,4%, una disminució respecte al 14,4% de l'any passat.