Aquest Black Friday generarà a les empreses un 20% més d'ingressos que en la seva convocatòria de 2022, aconseguint una despesa mitjana de 162 euros per persona. En total, els consumidors espanyols gastaran 4.409 milions d'euros als marketplaces de Black Friday i Nadal el 2023, segons la companyia Webloyalty, que estima que 3 de cada 5 compres es faran des del mòbil. I si ens endinsem en el món dels bitllets d'avió, també hi ha unes guies bàsiques de compra i coneixements de les companyies que et pot resultar molt útil.

Quin és el millor moment per reservar vols de Black Friday 2023?

Hauríeu de reservar amb 30-45 dies d'antelació per obtenir bitllets d'avió barats. Segons les estadístiques, setembre és el millor mes per reservar vols de Black Friday. És un dels moments més concorreguts en termes de viatges aeris als Estats Units, per la qual cosa es recomana reservar vols amb antelació per obtenir ofertes atractives de vols de Black Friday 2023.

Quines companyies ofereixen vols de Black Friday el 2023?

  • JetBlue
  • American Airlines
  • Aeromèxic
  • United Airlines
  • Frontier Airlines
  • Spirit Airlines

Quines són les principals destinacions internacionals per volar el Black Friday 2023?

  • San Jose Cabo, Mèxic
  • Toronto, Canadà
  • parís, França
  • San Juan, Puerto Rico
  • Montreal, Canadà
  • Vancouver, Canadà
  • L'Havana, Cuba
  • Londres, Regne Unit
  • Cancún, Mèxic
  • Ciutat de Mèxic, Mèxic

Consells finals

  • Reserveu els dies feiners per evitar que pagueu més tarifes aèries.
  • Reserva bitllets d'avió a través de les OTA per obtenir ofertes de bitllets d'avió del Black Friday
  • Reserveu el bitllet d'avió amb antelació (almenys 30-45 dies) per obtenir tarifes més barates
  • Subscriu-te al butlletí per rebre actualitzacions freqüents sobre ofertes de vols.
  • Preferiu les companyies aèries barates per obtenir bitllets d'avió barats

D'altra banda, els avenços tecnològics, juntament amb la quantitat creixent de dades i informació sensible que gestionen les companyies, obliguen les companyies a comptar amb una tecnologia capaç d'adaptar-se i oferir una resposta a les demandes d'automatització i personalització dels clients. En aquest context, la digitalització del sector turístic porta anys a l'alça i les previsions de creixement apunten que la mida del mercat mundial del sector dels viatges en línia continuï augmentant fins als 521.000 milions de dòlars 2023 respecte als 475.000 milions de dòlars del any anterior. Així, segons les estimacions de Statista, la mida del mercat mundial de viatges en línia puja fins a més d'un bilió de dòlars el 2030. En aquest procés de transformació digital, la intel·ligència artificial (IA) jugarà un rol clau i ja és present en gairebé tots els àmbits dels viatges i el turisme. Aquesta tecnologia permet el desenvolupament de diferents tipus d'aplicacions que van des de sistemes de personalització i recomanació , robots, sistemes conversacionals, agents de viatges intel·ligents, sistemes de predicció i previsió, aplicacions de traducció d'idiomes i sistemes de reconeixement de veu i processament del llenguatge natural. “Pàgines web, chatbots, formularis en línia, FAQs i qualsevol de les actuals funcionalitats d'autoservei desenvolupades segueixen sent purament transaccionals, no interaccionals. La demanda d'humanització de productes i serveis és necessària i inevitable”, comenta Maria Pardo de Santayana, directora comercial, màrqueting i comunicació de Wehumans.

La intel·ligència artificial és una tendència clau que seguirà actuant com un element transformador del sector dels viatges i el turisme al llarg dels propers anys. Tant és així que una recent enquesta realitzada per Statista a viatgers de tot el món sobre la seva disposició a confiar en la Intel·ligència Artificial (IA) per a la planificació de viatges el 2033 va revelar que la planificació de l'allotjament (75%), gestió de transport local i internacional (74%), renovació de passaports (73%) o personalització d'assegurances de viatge (72%) són els aspectes dels viatges en què una proporció més gran de viatgers confiarien en la IA. Les recents millores en big data, algorismes i potència de càlcul han permès millores significatives a la IA i els majors gegants del sector dels viatges ja fan servir assistents d' IA i chatbots per escurçar processos com la reserva de vols i allotjament . Aquesta tecnologia ofereix una experiència personalitzada i té la capacitat d'oferir la millor oferta en funció de les preferències dels usuaris, així com d'avisar dels vols més barats , establir alertes de baixades de preus, etc.