La nova línia d'Ouigo que connectarà Madrid, Albacete i Alacant començarà a operar el pròxim 27 d'abril entre les tres ciutats i els bitllets a 9 euros seran "la regla general" d'aquest trajecte. Aquesta ruta tindrà quatre circulacions diàries, dos per sentit. Aquell mateix dia, Renfe posarà en marxa el servei entre Madrid i Alacant i els bitllets de tren aniran des dels 7 euros.

Ouigo ha posat a la venda els bitllets per a aquest nou servei aquest dimarts, que comptarà amb dues sortides des de Madrid (a les 10.15 hores i a les 12.51 hores) i dos a partir del migdia des d'Alacant (amb sortides a les 14.00 hores i a les 16.00 hores). Així ho ha assegurat Hélene Valenzuela, directora general d'Ouigo i Fernando Pareja, director comercial del negoci, els qui han insistit que connectaran en tot just dues hores i mitja ambdues ciutats en un trajecte que "ajudarà a consolidar el procés de liberalització del sector".

Guerra entre Ouigo i Renfe

Ouigo, que ha confirmat que les quatre connexions pararan a Albacete, preveu que fins a 28.000 persones puguin viatjar cada setmana en aquesta línia amb els seus trens, que són de dues altures i en els quals cabran fins a 1.018 persones. Pareja ha remarcat que més de 4.000 persones podran viatjar diàriament a través d'aquests quatre trens, ha destacat que el potencial d'increment de la demanda és gran i que "estan segurs que la línia Madrid-Albacete-Alacant serà un èxit". La directora general, Hélène Valenzuela, ha explicat que els preus d'Ouigo "són molt més econòmics" que els dels competidors i ha celebrat que, des de la seva arribada a Espanya, el sector ha baixat un 40 % el preu "i, així i tot, els preus d'Ouigo són encara millors".

"Ens semblaria just posar el tren i el cotxe en el mateix nivell de pressió i contribució. El tren d'alta velocitat no ha rebut cap suport i les tarifes continuen pujant", ha destacat Valenzuela, que ha insistit que "aconseguir el canvi cultural d'abandonar el cotxe només és possible si els preus es mantenen a un nivell molt baix". Per això, ha apressat que el tren compti amb "una política d'estat" per arribar un model sostenible de transport.

Renfe, per la seva part, oferirà quatre circulacions diàries (dos per sentit) entre la capital i Alacant, la qual cosa suposa una oferta de 1.436 places al dia. Els quatre serveis tindran parada a Albacete, i dos d'ells (un per sentit) pararan, a més, a les estacions de Cuenca Fernando Zóbel i Villena Alta Velocidad.

Renfe al corredor sud

Després del servei Madrid- Alacant, Renfe té previst iniciar els serveis Avlo al corredor sud aquest mes de juny, amb trens que uniran Madrid amb Sevilla i Màlaga i que tindran aturades a totes les estacions intermèdies de cada una de les línies d'alta velocitat (Ciudad Real, Puertollano, Còrdova, Pont Genil i Antequera).

Els plans de la companyia impliquen posar en circulació quatre trens Avlo al corredor sud, dos entre Madrid i Sevilla (un per sentit) i uns altres dos entre Madrid i Màlaga (un per sentit), tot i que encara no tenen definits els horaris i parades.