El turisme continua batent rècords. Durant l'any 2025, les xifres van seguir pujant i es van assolir els 1.520 milions de viatgers internacionals, segons l'Organització Mundial del Turisme (OMT). En concret, hi va haver 60 milions més de visitants a tot el món.
Les dades de l'OMT posen de manifest que totes les regions creixen, encara que s'observa un canvi de poder entre continents. Àfrica és el que més creix en arribades de turistes; Àsia i el Pacífic els que millor es recuperen; Europa continua sent el líder absolut i Amèrica, el més endarrerit, aconsegueix créixer però amb xifres molt baixes.
Europa va repetir l'any 2025 com la regió més visitada del món amb un total de 793 milions de turistes internacionals, el 53% del total. La xifra, a més, va créixer un 4% respecte al 2024. En concret, Europa occidental va créixer un 5% i Europa meridional mediterrània un 3%. Tot i que va ser Europa central i oriental on es va registrar un creixement més gran, del 6%.
El Vell Continent, per tant, es consolida com el receptor més gran de turistes, si bé alberga els dos països més visitats del món: França i Espanya, amb gairebé 100 milions de turistes a l'any cadascun.
Per creixement, Àfrica és el que va obtenir les millors dades el 2025 en rebre un 8% més de turistes que l'any anterior. Exactament, 81 milions de turistes, amb el Marroc al capdavant superant Egipte i Sud-àfrica.
Respecte als nivells de prepandèmia, Orient Mitjà és el que més creix. L'any passat va assolir la xifra de 100 milions d'arribades, cosa que va suposar una alça anual del 3% interanual i del 39% respecte al 2019. Emirats Àrabs Units, Qatar i Aràbia Saudita, són les destinacions més visitades de la regió.
La regió d'Àsia i el Pacífic encara es troba en xifres inferiors a la pandèmia, però l'últim any ha estat el de més creixement des d'aleshores i van rebre un total de 331 milions de turistes. El Japó i el sud-est asiàtic són els que estan registrant un major nombre de turistes.
En el costat oposat hi ha el continent americà, que tan sols va créixer un 1% durant l'any de més creixement turístic de la història. En concret, va rebre 218 milions de visitants, marcant resultats desiguals entre les diferents regions. Sud-amèrica és el que més creix, el 7%; i Centreamèrica el segueix amb un 5%. No obstant això, algunes destinacions del Carib amb prou feines van notar un increment del nombre de turistes durant l'any passat.
Estats Units, no obstant això, es manté com el tercer país més visitat del món per darrere de França i Espanya amb 72 milions. Encara que segons un estudi del World Travel and Tourism Council (WTTC) el mercat nord-americà ha perdut 11 milions de visitants entre 2019 i 2025 per l'enduriment en les condicions per visitar el país, com el visat ESTA.
Les previsions apunten que el turisme mundial el 2026 creixerà un altre 4%, assolint prop de 1.600 milions d'arribades internacionals, impulsat per una forta demanda, connectivitat aèria i grans esdeveniments com els Jocs Olímpics d'Hivern de Milà-Cortina i la Copa del Món de la FIFA que acceleraran la demanda.
