La inflació i la pujada dels tipus d'interès estan generant serioses dificultats en els autònoms, ja que almenys un 38% assegura tenir complicacions per fer front a les seves factures i compromisos de crèdit, mentre que només un 6% els afronta sense dificultat, segons les dades recollides en el Financial Wellness Index (FWI), elaborat per Advantere School of Management i el banc online N26.

L'índex, que busca mesurar el benestar financer dels espanyols, també assenyala que un 16% dels autònoms enquestats afirma no poder fer-se càrrec de les despeses regulars del mes entre tres i sis vegades a l'any. Entre aquestes despeses mensuals destaquen l'electricitat, l'aigua o els rebuts d'internet i telefonia mòbil. D'altra banda, només un 20% considera que la seva font principal d'ingressos és recurrent i fiable.

L'estudi ressalta el context en el qual es revelen aquestes dades: durant el mes de setembre passat, Espanya va registrar un dels increments més grans en l'afiliació d'autònoms de l'última dècada. Arran de les dades registrades en la Seguretat Social, la Federació Nacional d'Associacions de Treballadors Autònoms (LLIGA) ha destacat un augment del 0,2% dels afiliats entre agost i setembre, sumant un total de 5.176 autònoms en un mes. Actualment, la xifra de treballadors per compte propi a Espanya se situa en 3.339.333.

Cinc recomanacions per als autònoms

Els experts de N26, per tant, recullen una sèrie de suggeriments per a autònoms a l'hora de fixar les seves tarifes per a així ajudar-los a obtenir una rendibilitat més gran. La primera és sobre el sou i el preu dels seus serveis, recomanen conèixer la remuneració a percebre per les activitats per compte propi que es realitzaran. Per a això, diuen que és recomanable investigar el sector i informar-se del rang de preus segons l'experiència.

La segona és sobre els objectius econòmics, en aquest àmbit els experts suggereixen marcar uns objectius en l'àmbit econòmic, ja que com qualsevol altre tipus d'activitat, l'ésser autònom és un negoci. Per tant, recomanen valorar la forma de cobrament, si és per temps dedicat, per valor de treball percebut.

Com tercera col·loquen el fet de definir una proposta única de venda, aquí recomana diferenciar el treball i professionalitat a l'hora de guanyar un avantatge competitiu i aconseguir arguments convincents per captar nous clients.

La quarta recomanació és afegir diversos certificats a la llista d'assoliments professionals, ja que potencia la marca personal i facilita el posicionament com a expert. I l'última és diversificar la cartera de servei, és a dir, ser capaç d'assumir projectes diversos per augmentar l'experiència professional i augmentar el valor dels serveis.