La Secretaria General de l'Administració Digital (SGAD) del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública ha desenvolupat MiFacturae, un nou servei que facilita la generació de factures electròniques en format exigit per l'Administració.

MiFacturae ha estat desenvolupat dins de la mesura 2 del Pla de Digitalització de les Administracions Públiques, per millorar l'experiència d'usuari de la ciutadania en l'ús dels serveis públics. Tot això en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i de l'agenda Espanya Digital 2026.

Aquest servei ofereix una alternativa gratuïta i al núvol especialment a les pimes i els autònoms. A més de generar factures electròniques en format FacturaE, també permet presentar-les en FACe, punt general d'entrades de factures electròniques a més de 22.000 organismes de les administracions central, autonòmica i local, així com universitats, facilitant i simplificant tot el procés.

Per utilitzar aquest servei, l'únic requisit és comptar amb internet, un navegador i un mètode d'identificació electrònica dels àmpliament estesos en l'administració pública. Per poder firmar electrònicament la factura serà imprescindible disposar d'un certificat electrònic o amb el DNI electrònic.

Així, les principals funcionalitats que ofereix són crear, validar, consultar, convertir i firmar les factures electròniques de forma gratuïta i realitzar aquestes a través d'un procés guiat.

MiFacturae no ocupa espai al dispositiu, ja que funciona des del núvol. Permet a més consultar les factures des del mòbil, que es converteix en una eina més des de la qual accedir a l'espai personal i privat on es podran elaborar les diferents factures o guardar i llistar els esborranys.

Aquest sistema també deixa descobrir ràpidament qualsevol error en l'elaboració de la factura, ja que el sistema ho detectarà i comunicarà ràpidament.