El Govern espanyol, a través de la Comissió Delegada del Govern per a Assumptes Econòmics (CDGAE), ha acordat assignar a Catalunya 1.248,75 milions d'euros, amb càrrec al Fons de Finançament a Comunitats Autònomes per atendre el finançament de l'excés de dèficit de 2025.
Segons un comunicat del Ministeri d'Hisenda d'aquest dilluns, l'Estat ha assegurat a diverses Comunitats Autònomes 3.788,25 milions d'euros i la quantitat es destina íntegrament al compartiment Facilitat Financera, mitjançant el mecanisme denominat Extra FLA.
Les altres comunitats beneficiades per la mesura són el País Valencià, amb 1.904,25 milions d'euros; la Regió de Múrcia, amb 526,5 milions; Aragó, amb 87; i La Rioja, amb 21,75; i enguany el País Valencià "continua" com el territori més beneficiat per aquest mecanisme, amb més del 50% de l'assignat per a 2026.
El finançament de l'Extra FLA es realitza en unes condicions financeres que contribueixen a dotar de major liquiditat i a reduir els costos de les comunitats beneficiades; i aquest acord s'adopta per ajudar a l'atenció d'operacions comercials pendents de pagament, així com perquè "comptin amb els recursos necessaris per cobrir les seves necessitats de finançament".
En la mateixa reunió de la Comissió Delegada, el Govern de Pedro Sánchez ha acordat assignar a les comunitats per al tercer trimestre de 2026 un total de 6.372,8 milions amb càrrec també al Fons de Finançament a comunitats autònomes, en concret al compartiment Facilitat Financera.
Seran 3.237,5 milions per a Catalunya; 2.126,03 per al País Valencià; 532,5 per a la Regió de Múrcia; 240,31 per a Aragó; 171,54 per a les Balears i 64,77 per a Extremadura.