Mentre els partits polítics encaren la recta final de la campanya en un continu encreuament de retrets pels anuncis de caire electoralista o l'ús de recursos públics amb finalitats partidistes, els grans empresaris valencians alcen la veu per recordar-los que el desenvolupament i la prosperitat de les societats es construeix a partir l'emprenedoria, la innovació i la tecnologia i no sobre visions curtterministes.

Amb aquest propòsit, la Fundació LAB Mediterrani, l'entitat impulsada per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) per promoure el desenvolupament de la Comunitat Valenciana a partir de la innovació i la investigació, està duent a terme una campanya a les tres capitals de la Comunitat Valenciana per escenificar la necessitat de què els partits polítics que es presenten a les eleccions autonòmiques i municipals d'aquest 28 de maig tinguin una "visió a mitjà i llarg termini" allunyada dels seus "interessos particulars" com a formacions polítiques i de la "crispació" de la campanya.

La iniciativa, que ha començat a desplegar-se aquest dimecres en el centre de València, consisteix a la instal·lació d'una urna gegant amb què insten la ciutadania a expressar les que segons el seu parer són les veritables necessitats en què s'haurien de centrar els governs que surtin de les urnes a partir d'aquest diumenge. La campanya continuarà aquesta setmana a Alacant i Castelló i, en les setmanes que venen, la Fundació LAB donarà a conèixer les inquietuds manifestades pels ciutadans amb la intenció que siguin tingudes en compte.

Segons ha explicat el secretari general de la fundació i director general de l'AVE, Diego Lorente, aquesta campanya de sensibilització també va acompanyada d'una votació en línia per implicar la població. La Gran Urna, de tres metres d'ample i tres d'alt, acollirà les paperetes que la ciutadania pot omplir de forma anònima sobre com és d'important per a ella l'emprenedoria, la inversió en investigació o la millora de la vida a través de la tecnologia. També se li demana que formuli preguntes als experts sobre el futur. Les seves respostes serviran per orientar les accions de la fundació.

Menys "crispació" i més acció

L'objectiu de la iniciativa és, d'una banda, que la ciutadania es conscienciï que els emprenedors, la investigació, la innovació i la tecnologia són "l'arquitectura fonamental per a la construcció de la societat del futur" i la "clau per al desenvolupament" de la Comunitat Valenciana, ha destacat Lorente. Així, proposa aquests quatre elements com a eixos sobre els quals treballar durant els anys vinents.

La campanya té com a segon objectiu "aprofitar que som en campanya electoral per fer una crida d'atenció que no només es pensi en l'interès partidari i particular i a curt termini, sinó que es pensi en el llarg i el mitjà termini", ha afegit.

D'aquesta manera, volen sortir "del dia a dia d'una campanya que, com estem veient, només se centra en els interessos particulars dels partits i poc pensa al medi i llarg termini". "Nosaltres volem pensar en una societat del futur potent, basada en l'emprenedoria, la innovació, la tecnologia i la investigació", ha recalcat el secretari general de Fundació Lab Mediterráneo.

En aquesta línia, preguntat per què li demana l'entitat els representants polítics que surtin de les urnes aquest diumenge, Lorente ha reivindicat "menys crispació" i "més potència d'acció": "Som una societat de molt potencial, la societat s'ho ha de creure i ells (els responsables públics) també han de contribuir a fer polítiques que ens facin ser aquesta societat potent que estem dibuixant i estem veient".