El comissari europeu de Defensa i Espai, Andrius Kubilius, ha anunciat que la Comissió Europea es planteja revisar les regles de fusions de la UE per facilitar que les empreses europees es facin més grans i competitives a escala mundial, en la trobada del Fòrum Europa celebrada aquest dilluns a Brussel·les i organitzada per Nueva Economía Fórum.
“Aquesta setmana, al Col·legi de Comissaris, debatrem els canvis necessaris en les anomenades normes sobre fusions i com està avaluant això la Comissió”, ha indicat. Kubilius ha defensat la necessitat de fer créixer les grans companyies del continent: “Estic a favor que els europeus puguin fusionar les seves empreses o ampliar la seva indústria. Donaré suport a qualsevol canvi que sigui necessari per permetre que les nostres empreses creixin, sense tenir por que es converteixin en grans companyies capaces de competir en el mercat global. Aquest és també el missatge de Mario Draghi”.
El comissari europeu de Defensa i Espai ha assenyalat que “atès que els nostres mercats de defensa estan molt fragmentats, les nostres indústries no poden aprofitar la gran mida del mercat europeu per desenvolupar la seva competitivitat global. Per això, en certa manera, no som capaços de competir amb les grans empreses nord-americanes o xineses”.
En aquest sentit, el comissari europeu ha recordat que, segons l'informe Draghi, la primera empresa de la UE que apareix a la llista de grans companyies globals de defensa és Leonardo, en el lloc número 13. “Està bé que almenys estiguem en el lloc 13 i no en el 25, però, per què no en el número 2 o fins i tot en el número 1?”, ha ambicionat.
En la seva visita a Madrid el 20 de febrer passat per a participar en el Fòrum de la Nova Defensa i Espai, organitzat igualment per Nova Economia Fòrum, Kubilius ja va mostrar la seva aposta per la consolidació i la integració del sector a través d'empreses que se situïn com “campions nacionals”, que puguin competir amb les companyies globals.
“Necessitem un big bang en defensa”, assegurava, assenyalant les dificultats generades per la fragmentació del sector i la importància d'"aconseguir un entorn competitiu dins del mercat únic".
