El Govern i el FC Barcelona estan promocionant Catalunya al Japó i Corea del Sud en el marc de la gira de pretemporada del primer equip masculí del club de futbol que finalitza aquest dilluns a Daegu. En concret, l’Agència Catalana de Turisme (ACT), l’organisme de promoció turística del Departament d’Empresa i Treball, ha impulsat diverses accions de fidelització amb actors turístics "clau" en aquests mercats estratègics.
Coincidint amb els partits que està disputant el conjunt blaugrana, l’ACT ha celebrat trobades amb contactes rellevants del mercat amb l’objectiu de "reforçar i fidelitzar" aquells professionals que va captar durant la missió comercial que va dur a terme el mes de maig passat. En concret, l’Agència Catalana de Turisme ha reforçat vincles amb una seixantena d’actors del sector turístic del Japó i Corea del Sud: 22 professionals de Kobe (Japó), en el partit contra el Vissel Kobe; 24 de Seül (Corea del Sud), en l’amistós contra el FC Seoul; i 12 de Daegu (Corea del Sud), en l’enfrontament amb el Daegu FC. Addicionalment, la gira asiàtica del FC Barcelona ha permès amplificar la projecció de la marca Catalunya, logotip que representa la destinació, en aquests dos mercats estratègics per l’ACT.
Visites clau a l'Àsia
En paral·lel, un grup reduït de representants de l’ACT i operadors turístics també va participar en algunes de les activitats socials organitzades pel promotor de la gira, on es van establir contactes directes amb membres de la Junta Directiva del FC Barcelona, reforçant la col·laboració institucional existent i obrint la porta a noves oportunitats conjuntes, destacant la presència del Sr. HiroshiMikitani, fundador de Rakuten i president del Vissel Kobe.
Aquestes actuacions s’emmarquen en l’acord de col·laboració entre l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i el club blaugrana. L’objectiu d’aquest partenariat és "millorar i potenciar el posicionament de la marca Catalunya en sintonia amb el model turístic impulsat per la Generalitat de Catalunya", ha informat el Govern aquest dilluns.
L’interès del turista sud-coreà per Catalunya ha crescut des del 2012
La col·laboració amb el FC Barcelona en la visibilitat de Catalunya en el marc de la seva gira de pretemporada a Àsia s’emmarca en "l’estratègia d’internacionalització i diversificació de mercats emissors de l’Agència Catalana de Turisme", han comentat, per afegir que "adquireix una rellevància especial en l’actual context d’incertesa en alguns mercats, on la diversificació esdevé essencial per minimitzar riscos i assegurar una presència internacional més equilibrada i resilient".
L’interès del turista sud-coreà per Catalunya ha crescut des del 2012, impulsat per l’atractiu dels escenaris que apareixen en sèries i videoclips, així com per la seva afinitat amb la gastronomia mediterrània i l’interès per temes religiosos. A més, l’experiència de viatge d’aquests visitants està fortament vinculada a l’ús de les superaplicacions mòbils. Acostumen a viatjar en grups organitzats, amb una planificació detallada i mitjançant intermediaris que els garanteixin seguretat i confiança.