Prendre un Cacaolat calentó a l'hivern és un dels plaers coneguts més grans i, ara que comencen ja les calors, gaudir d'un de fred –fins i tot amb un glaçó- ho és un altre tant. És així, a més des que allà per 1931, els amos de Letona -Joan Viader i el seu fill Marc- van llançar aquest singular producte que va camí dels 100 anys i és, almenys aquí a Catalunya, una institució, perquè marca i producte es confonen. Tanmateix, no tothom ho veu així: una mossa, plena de prejudicis considera que premiar-se un amb un Cacaolat en una cita a cegues és poc menys que una cosa de què avergonyir-se.

Molt cucú del cap?

Ho hem vist a Tik Tok aquests dies: la noia no té ni 25 anys però, entre indignada i estupefacta i, també, amb un punt de sobreactuació, denigra un pobre noi que va tenir la mala idea de quedar amb ella i, en lloc de l'habitual cervesa, es va demanar un Cacaolat. Fer-ho, diu la mossa, és propi dels qui hi són "molt cucú del cap". Ho deixa anar, això sí, després d'explicar que tal tragèdia el va succeir "una vegada que va quedar amb un 'pavo' que "no la torna a veure més el pèl". I tot, per un simple Cacaolat. Sincerament, veient com s'expressa la noia i els seus posats, gairebé venen ganes de localitzar el "pavo" i felicitar-lo per la seva elecció. Veient la noia i posant-se a la pell del noi, gairebé diria que jo hagués anat més enllà: demanant un Cacaolat de vainilla –que n'hi ha-, dono per segur que la cita hagués acabat molt abans.

Mal negoci

El desafiament del "pavo", amb tot, està tenint efectes contraris al que la mossa pretenia perquè, si alguna cosa ha aconseguit, és que les xarxes s'omplin de gent que li dona la raó al noi. Els que, com qui subscriu, demanàvem cerveses als bars durant la primera joventut pel què diran en lloc de confortar-nos amb el que ens venia de gust de debò sembla que som molts. Sigui com sigui, no puc fer més que donar les gràcies a l'assilvestrada noia que, mostrant clar i net que allò del masclisme també és cosa d'elles, relaciona alcohol amb virilitat. 

Al final, tot queda a casa

El més curiós del cas és que la indignada noia ignora el de veritat substancial d'aquesta història: a Catalunya, el Cacaolat i la cervesa són avui, gairebé sempre i en realitat, del mateix fabricant perquè, des de 2021, Damm és la propietària de Cacaolat, el batut de xocolata més famós del món. Ara, gràcies a ella, ho és una mica més.