TV3 i la Generalitat a través de la Conselleria de Cultura van fer una crida el 5 de març perquè les productores de TV que ho volguessin enviessin projectes de nous programes, sèries i documentals per emetre l'any que ve a la nova temporada. Aquest 9 de maig s'ha resolt la crida que reparteix 4 milions d'euros entre vuit projectes seleccionats. Entre els programes que veurem l'any 2026 hi ha alguns noms sorprenents. El primer és el de Jordi Évole, que TV3 ha repescat com a opinador VIP en la part final del programa Els matins, amb una secció sense contertulians, només ell amb Ariadna Oltra. La seva secció té una periodicitat indeterminada, apareix de tant en tant. Ara Évole passa d'opinador VIP a productor amb un nou programa que s'anomenarà El doble. Évole va començar a TV3 com "el follonero" fent una secció als programes d'Andreu Buenafuente i ha tornat com a productor. Ja va col·locar a TV3 per un quart de milió d'euros el documental Megamix sobre la discogràfica Max Music. Évole torna a la nova TV3 per la porta gran.

Jordi Évole a TV3
Jordi Évole a TV3
Jordi Évole a Els matins,TV3
Jordi Évole a Els matins,TV3

Évole compartirà els primers 3 milions d'euros de la crida de TV3 amb quatre productores més. La de Bibiana Balllbé farà un programa anomenat Bestial que recorda el seu anterior programa a TV3, Bestiari Il·lustrat que va tenir 3 temporades al Canal 33 amb el que sempre fa Bibana Ballbé, postures entrevistant moderns famosos com Albert Serra, Risto Mejide, Josef Ajram o, atenció, Jordi Évole. El tercer retorn a TV3 és el de les T de Teatre que van deixar bon sabor de boca amb la sitcom Jet lag i ara hi tornen amb la sèrie Temps real. Són tres retorns de famosos catalans, Évole, Bibiana i les T de Teatre, que van fer fortuna fa moltes temporades i tornen a la nova TV3. La cadena ha premiat també dues productores que sempre troben aixopluc a la CCMA: Atomic Beat de Joan Rufas, que va fracassar amb el late night Zona franca i que ara monopolitza les tardes de la CCMA: a TV3 amb La selva i a Catalunya Ràdio amb el magazín d'Elisenda Carod, ara de baixa per maternitat.

Bibiana Ballbé amb 47 anys, TV3
Bibiana Ballbé amb 47 anys, TV3

L'altra productora mimada per TV3 és Abacus, presidida per una exregidora del PSC a l'Ajuntament de Barcelona, Maravillas Rojo. Abacus farà la sèrie documental Hristo, l'indomable. No costa imaginar que tractarà sobre Hristo Stòitxkov, el davanter del Barça del dream team de Cruyff. Abacvus és l'única productora premiada amb dos projectes, farà també la tercera temporada de la sèrie per a adolescents Jo mai mai. Una sorpresa ja que la segona temporada d'aquesta ficció només es va estrenar per internet malgrat l'evident forat que té la graella de TV3 amb les sèries. Abacus es reparteix l'altre milió d'euros de la crida amb dos projectes més, la segona temporada del show musical Zenit de la productora Glop a Glop Planet del grup Lavinia, molt proper al PSC. I TV3 renova també per una segona temporada Club tàndem, el programa multiplataforma sobre literatura catalana de la productora Crisàlide amb Juliana Canet i Marina Porras.

Club tàndem, TV3
Club tàndem, TV3

Aquests són els 8 programes de la nova TV3 per 2026, però no són els únics. Per exemple Jordi Cubino acaba de confirmar al Youtube de Radiofònics que hi haurà quarta temporada d'Eufòria l'any que ve. Però els altres vuit programes són els que TV3 i la Generalitat acaben de premiar després de la crida del març. Noms sorprenents, retorns sonats i renovacions inesperades. Évole i Abacus, les ninetes dels ulls de TV3.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!