S'ha dit gairebé tot d'aquests dos dies bojos al Parlament, però queda una dada per analitzar. L'audiència televisiva. Era la gran prova de foc per la segona cadena en català del país . 8tv ha ensopegat en la mateixa proporció que TV3 s'ha disparat. Malgrat lluitar amb armes molt diferents, la nova aposta del Grup Godó aspirava a ser referent informatiu i no se n'ha sortit. Dimecres TV3 va enlairar-se fins al 16,1% mentre 8tv queia al 2%. El programa d'anàlisi política 8 al dia es quedava en el 3,1% contra el 22% del TN vespre,  allargassats tots dos programes fins la votació a la mitjanit. Dijous la distància va seguir sent alta però no tant: 12,3% versus 2,6%.

armenteras 8 al dia

A banda de la competència entre les dues grans cadenes d'informació televisiva en català, la notícia rau en l'espectacular augment de consum televisiu en dues jornades de feixuc debat reglamentari. En nombre de persones enganxades a la tele a un especial parlamentari mai no havia depassat els 700 mil espectadors de mitjana.

cruanyes  @carolabarriga

L'anècdota és que Telecinco va treure el "sant cristo gros" per derrotar una jornada històrica per Catalunya. La pel.lícula Pretty woman  fa dècades que cada cop que s'emet , per molt sabuda que sigui la història, arrasa en audiència. Paolo Vasile va disparar aquest cartutx per derrotar la seva principal competidora al nostre país: TV3. I ni així se'n va sortir. TV3 va guanyar Telecinco en el global del dia. Ni Julia Roberts va poder amb el 1-O.