La televisió espanyola ha estat testimoni d'històries que han marcat a diverses generacions, i una de les més recordades és la que va començar el 2003 amb Aquí no hay quien viva. La seva esbojarrada, incoherent i irreverent comunitat de veïns, els seus diàlegs inoblidables i el seu elenc coral van convertir la sèrie en tot un fenomen. Tant va ser així que, anys més tard, Telecinco no va dubtar a fer una gran inversió per treure-li a Atresmedia el seu producte estrella. La cadena amiga va titular la nova producció com La que se avecina, que va donar continuïtat a aquest univers de bogeria i comèdia i va mantenir molts actors en cartera.

Entre els rostres més estimats es trobava Eduardo García, l'actor que va interpretar José Miguel, el fill del personatge de José Luis Gil a ANHQV, que després va seguir a LQSA. Durant anys, van formar una de les parelles familiars més entranyables de la pantalla petita. Però el que semblava ser l'inici d'una prometedora carrera, va acabar convertint-se en una travessia plena de dificultats i desil·lusions.

Eduardo García Martínez
Eduardo García Martínez

Eduardo García, José Miguel a 'Aquí no hay quien viva', del cel als inferns en un instant

Amb l'arribada de l'adolescència, Eduardo va desaparèixer de la televisió. Darrere d'aquesta absència hi havia una història marcada per la frustració, la pressió mediàtica i una complicada transició a la vida adulta. El mateix actor va confessar en una entrevista que l'experiència en la sèrie "li va fastiguejar la infantesa". Pel que sembla, el ritme de feina, la falta de normalitat i l'entorn li van passar factura. Va acabar caient al món de les drogues, allunyant-se per complet del focus públic.

Durant anys, poc es va saber d'ell, tret d'alguna aparició puntual on va deixar veure la seva faceta com a raper, sota el nom artístic que va adoptar per compartir lletres marcades pel desencant, la crítica social i la seva experiència al món de la faràndula. Una forma d'expressió artística que li va servir per alliberar tensions, encara que lluny del reconeixement massiu que va tenir en la seva infantesa.

Eduardo García
Eduardo García

Enfocat a l'hostaleria

En el dia d'avui, amb 33 anys, Eduardo García sembla haver trobat una nova manera de vida. Va començar a treballar com a cambrer en un bar de Toledo, ciutat on resideix actualment. Lluny dels focus, viu amb més tranquil·litat, centrat a reconstruir la seva vida i enfocat a l'hostaleria. Encara que ja no trepitja platós ni catifes vermelles, la seva història és recordada entre els fans de la sèrie, que encara recorden amb afecte al petit José Miguel.

De compartir escenes amb José Luis Gil a servir canyes a Toledo, Eduardo García representa aquesta realitat de molts intèrprets que un dia van ser estrelles i en poc temps van descendir als inferns. Una història amb llums i ombres que no és la primera ni serà l'última.