La Sexta no està fent una reestructuració de la seva redacció d'Esports. Està fent una purga. El grup català Planeta fa temps que està preocupat per la davallada d'audiència de la seva segona cadena de TV. Mentre Antena 3 lidera l'audiència, La Sexta està perdent pistonada amb la seva competència directa, Cuatro. Programes que abans funcionaven com Al rojo vivo, estan ensorrats i ja preparen modificacions importants per evitar la cancel·lació. Calen diners per fitxar cares com Marc Giró o Aimar Bretos i això vol dir prescindir d'altres. El gran moviment de La Sexta va ser prescindir de Josep Pedrerol, però la sorpresa ha estat que La Sexta està acomiadant gran part de la seva redacció d'Esports, la que feia el programa de referència: Jugones. En dos dies dues cares han dit adeu: Carlota Reig, Andrea Segura i ara José Luis Sánchez anuncia que canvia d'aires però segueix a La Sexta.
Sánchez no pertanyia a la redacció paral·lela d'El Chiringuito, la que ha marxat tota a Mediaset amb Pedrerol. Sánchez és de La Sexta Deportes des de molt abans que Pedrerol arribés a Atresmedia. Fa 20 anys que el reporter dels ulls blaus i mala bava treballava a la cadena i Pedrerol el va voler com a tertulià del Chiringuito per la seva bilis anticuler. Com a reporter ha seguit l'actualitat del Reial Madrid de manera acrítica i oficialista. Sánchez no ha amagat mai el seu madridisme sectari i el seu antibarcelonisme encara més sectari. De tots els personatges del Chiringuito, és el més radical, el més detestat.
Així semblava acomiadar-se de la seva cadena durant 20 anys, amb un vídeo seu i la música de Queen, Show must go on. El seu forofisme d'Ultrasur ha de seguir, diu. Ell mateix anuncia que segueix a La Sexta Deportes però amb un altre rol. Pedrerol li va cedir una cadira de tertulià a Energy, però no el pot fitxar per la redacció d'Esports de Mediaset que ja està saturada: els treballadors de Telecinco, els de la productora de Manu Carreño que fan El desmarque i els de la productora de Pedrerol. No hi ha espai per a un altre periodista d'Esports fix. I ser tertulià una o dues nits a la setmana no dona per viure. Sánchez: "Toca cambiar de registro. Toca reinventarse" però aclareix que dins La Sexta.
De La Sexta no marxarà per voluntat pròpia a la seva edat, 48 anys, renunciant a una indemnització de 20 anys a l'empresa. Com ha dit una altra que surt de la cadena Carlota Reig: "La Sexta quiere poner el foco en la actualidad", confirmant el canvi d'estratègia: els molts diners que dedicava La Sexta a Esports ara els dedicarà als Informatius i als programes d'Actualitat. A José Luis sempre li quedarà el seu destí natural: Real Madrid TV.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!
