Un dels millors, més longeus i exitosos programes de la televisió és, sense cap mena de dubte, Saber y ganar. Ja hem perdut el compte dels moltíssims anys que porta el veterà programa de La 2 de TVE, gairebé tants com els anys que diuen que té el seu presentador immortal, el gran i estimat Jordi Hurtado. El programa del presentador català ens alegra les sobretaules des de fa temps, amb la seva barreja de concurs, coneixements, bon rotllo, bon ambient i sentit de l'humor. La manera més amena i agradable d'aprendre i jugar alhora, amb unes preguntes i unes proves culturals que fan que cada dia sigui una de les opcions preferides pels espectadors, des del 1997, que es diu aviat, sent el concurs més veterà en la història de la televisió a Espanya.
Per Saber y ganar han passat tota mena de concursants. Alguns cauen millor a l'audiència, d'altres no desperten tantes simpaties. Però el que és inqüestionable pels que fan el programa és que cap a tots ells ha d'haver-hi un respecte absolutament innegociable. El programa és un concursa cultural on regna el bon rotllo, començant pel presentador, seguint per la resta de membres de l'equip, i acabant pels concursants. Per això, tot i que siguin conscients que l'audiència és sobirana, que poden opinar lliurement de tot el que vegin, de què els sembli el programa o del que els surti del monyo, pel que no pensen passar és per un linxament gratuït i passat de rosques sobre algun dels concursants. I és que un concursant, aquest, Martín, ha rebut una onada de crítiques, atacs i insults injustificables.
🕺Que no se diga que Martín no le pone ganas... aunque su similitud con Ricky Martin solo sea la del apellido del cantante...#SaberyGanar pic.twitter.com/SjWnVUtUG8
— Saber y Ganar (@SaberyGanar_TVE) July 7, 2026
I el programa ha dit que ja n'hi ha prou d'aquest color, que on hem anat a parar, que s'han traspassat línies vermelles. I no estan disposats a tolerar-ho. Amb un explícit i sorprenent missatge a xarxes han dit que accepten els comentaris que es puguin fer, però amb uns mínims: "Es importante recordar la importancia de las normas de convivencia. En este programa toleramos todas las opiniones y comentarios menos las faltas de respeto. Aunque debería ser evidente, recordamos que todo tipo de opiniones están permitidas, pero no los insultos y faltas de respeto. Desde el concurso apoyamos la cultura, el entretenimiento y la educación. Por eso, no podemos permitir mensajes agresivos y ataques personales. Quien no respete esta forma de actuar, será bloqueado de la cuenta".
📣 Importante recordar la importancia de las normas de convivencia. En #SaberyGanar toleramos todas las opiniones y comentarios menos las faltas de respeto.
— Saber y Ganar (@SaberyGanar_TVE) July 27, 2026
👀 ⬇️ pic.twitter.com/vUOUH0JVJX
Molts usuaris i espectadors consideren que hi ha un tracte de favor cap a l'esmentat concursant, i ho han fet saber amb comentaris, criticant alhora la publicació del programa després de l'enrenou que s'ha creat al voltant de la figura d'aquest concursant:
Totalmente de acuerdo. Creo que esta situación la habéis generado vosotros. Desde que llegó el “divulgador cultural” os habéis encargado de beneficiarlo programa tras programa. Además le ponéis unos contrincantes de un nivel mucho más bajo. Por no hablar de las constantes…
— montboc (@NURIAMONTE) July 27, 2026
IN-SO-POR-TA-BLE😡😡
— Ana (@Anagaga2011) July 7, 2026
Si no ayudarais a Martín, no se os criticaría como os estáis mereciendo desde hace muchas semanas
— ElviSpain-Javier GZ (@ElvisGranada) July 27, 2026
Falta de respeto fue decirme que grababa un día, estar en casa esperando y que nadie viniera, perder un día de vacaciones y así hasta 3 veces. Acabé descartando concursar por eso.
— Ana Device 🎶📚🎬🪻 (@Missdevice) July 28, 2026
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!