Rosalía és l'artista més venuda a tot el món. La del Baix Llobregat acaba de penjar a Instagram la llista que publica Spotify dels deu discos més escoltats al planeta i Lux és el primer, per damunt de Taylor Swift o el fenomen K Pop. El sentiment català de Rosalia és motiu d'orgull al seu país, tan aviat proclama davant de Jimmy Fallon que la seva llengua materna és el català, com fa servir la llengua a cada entrevista, disc o intervenció, i la forma de projectar Catalunya al món la converteixen en un mite. Només Lamine Yamal pot competir-hi amb popularitat. Tots dos fan feliços la gent amb el que fan amb els peus, les cordes vocals i el cervell. Això té una part fosca, sempre hi ha persones petites que volen semblar més grans criticant-los. Produeix l'efecte contrari: veure la petitesa del periodista crític en contrast amb un gegant com Rosalía. És la reina a Spotify, curiosament el patrocinador principal del seu club, el Barça.

Rosalia és la núm 1 mundial, Ig
Rosalia atenent els fans a Madrid, GTRES

Rosalia Vila Tobella ha actuat als Goya (mític Si me das a elegir, me quedo contigo), als Grammy, a la tele dels EUA, ha omplert estadis en gires però li queda el Vaticà, com va confessar-li a Broncano, i la mitja part de la Superbowl. Allà on han triomfat les grans dives, Shakira, JLo, Madonna o Beyoncé. Un assaig d'aquest espectacular moment, esperadíssim per tots els fans de la catalana, va produir-se dioumenge passat quan el Reial Madrid va llogar el seu estadi per jugar-hi un partit de la NFL, la lliga de futbol americà. Ara ha transcendit que els organitzadors, la NFL i el Reial Madrid, volien Rosalia per actuar-hi a la mitja part Rosalia va dir que no. Les causes? Les revela el gran expert en futbol americà, el periodista català de la Ser, José Antonio Ponseti.

José Antonio Ponseti, TV3
Rosalia dormida, Ig

Ponseti: "Este domingo, Madrid se convirtió en el epicentro del mundo del deporte por el partido de la NFL que enfrentaba a los Miami Dolphins y los Washington Commanders en el Santiago Bernabéu. Un encuentro deportivo de grandes dimensiones que trajo consigo también su particular espectáculo en el descanso, tomando la referencia de lo que es la Super Bowl, y llevando a Bizarrap y Daddy Yankee para interpretar su ‘BZRP Music Sessions #0/66′, y donde también sonó la famosa canción entre el argentino y Quevedo. Hubo un momento en el que la NFL negoció con Rosalía su aparición. Unas negociaciones que, sin embargo, no salieron adelante, y se debe a las exigencias de la artista catalana. A Rosalía le ofrecieron el show, pero a Rosalía, cuando habló con ellos y les dijo lo que quería, la NFL le dijo que sus exigencias estaban al nivel del espectáculo de la Super Bowl y no del partido en Madrid. Existe la posibilidad de que Rosalía pueda aparecer próximamente en un show como el del descanso de la Super Bowl. Vamos a cruzar los dedos y no muy lejos en el tiempo... sería un bombazo”. El patrocinador del Madrid és Emirates, una línia aèria, no l'empresa musical Spotify. Una bona pista de què vol fer Rosalía.

 Bizarrap i Daddy Yankee a la mitja part del Bernabéu, EFE

Rosalia es reserva per actuar al camp del seu equip, el Barça. Primer a la Superbowl i després la reina d'Spotify a la inauguració de l'Spotify Camp Nou cantant l'himne. Rosalia posant veu a "Tooot el camp, éeeees un clam...". Pell de gallina. I carabasses al Bernabéu.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!