Oriol Junqueras tenia immunitat parlamentària quan el Tribunal Suprem el va jutjar i condemnar per sedició. Aquest és el veredicte del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, que l’independentisme celebra i que l’unionisme ha rebut com una gerra d’aigua freda. Tampoc no entenen la decisió de Luxemburg aquells que porten dos anys construint el relat de la violència a Catalunya. El programa ‘Todo es mentira’ de Cuatro convida la Pilar Rahola perquè els ho expliqui:

todo es mentira

Mediaset

Marta Flich, la presentadora substituta de Risto Mejide, afirma que el govern espanyol i l’oposició responen a la garrotada dels jutges europeus demanant “respeto a la separación de poderes y a las decisiones judiciales”. Rahola aixeca la cella. Independència judicial a Espanya? “No se lo cree nadie. Al menos en Catalunya, una parte muy sustancial de la ciudadanía no se lo cree en absoluto”, els etziba. La col·laboradora catalana de ‘Todo es mentira’ els estira les orelles per la cobertura mediàtica del conflicte polític entre Catalunya i Espanya: “Desde 2017 se ha mentido a la ciudadanía española. Se le ha hecho creer que había habido un golpe de estado. Lo ha hecho también un tribunal plagado de gente vinculada al PP. Hay un montón de constitucionalistas que dicen que es una barbaridad sentenciar por sedición. Y además no lo compra prácticamente nadie en Europa”, els alliçona.

rahola cuatro

Mediaset

Però sembla que a plató ningú no escolta el discurs de la periodista de Badalona. La presentadora li retira la paraula i reinterpreta les seves paraules com vol, abans de donar pas a l’excap d’opinió de l’ABC, Jaime González: “Rahola dice que inmunidad es impunidad”. Com? La Pilar Rahola exigeix que li permetin respondre: “¡No! Déjame con esto. El TJUE dice que a Junqueras lo sentenciaron cuando era inmune y eso ya sienta una base para anular la sentencia”.

rahola gonzalez

Mediaset

Jaime González, a la seva: “Yo me posiciono con un argumento impepinable y que, aunque no te guste, tienes que comprar: yo soy español como tú…”. No li demana el que posa al seu DNI, però a l’ex de l’ABC li falta ben poc. Continua: “Yo creo en el estado de derecho. Tú a lo mejor no crees en el estado de derecho. Pero es de aplicación hacia mí y hacia ti, te sientas o no te sientas española. Y has vertido acusaciones muy graves contra el TS. El TS tiene legitimidad, más allá de lo que te parezca. Yo puedo decir que el tribunal de Luxemburgo carece para mí de legitimidad”. Rahola esclata, tipa que posin en boca seva el que no ha dit: “¡Yo soy catalana! Y sí creo en el estado de derecho, no en el estado español. Luxemburgo no tiene presos políticos en la cárcel. ¡España sí!”, aclareix.

rahola lomana

Mediaset

Pilar Rahola deixa amb un pam de nas Marta Flich i Jaime González, malgrat que el terreny li és hostil. Carmen Lomana també és a plató per dir la seva: Rahola pot parlar perquè Espanya ho permet. “El estado español te garantiza la libertad de expresión”, diu Lomana abans d’atacar els catalans: “En Catalunya esa libertad es difícil de ejercer”. El públic esclata entre aplaudiments. I tallen Rahola abans que pugui tornar a contestar. No fos cas.