Un dia li van preguntar a Quim Masferrer: què és millor sortir a la tele o un dinar a Can Masferrer, el restaurant de la família dels presentadors durant set generacions, des de fa més de dos segles. I l'estrella de TV3 ho va tenir clar: "Home, quan hi ha gana, un dinar al restaurant Masferrer. La tele per si sola no t'atipa". Quim Masferrer és una de les tres o quatre estrelles indiscutibles de TV3. Amb Pellicer i González de sortida als 65 anys, amb Marc Ribas deixant el Joc de cartes i amb Tomàs Molina deixant TV3, els tres pilars de la cadena són Masferrer, Melero i Cruanyes. El foraster és un delspocs  programes que pot lluir un rècord, ha estat líder d'audiència les nou temporades que fa que s'emet. Ja ha gravat la desena que s'estrena el novembre, probablement els dilluns quan s'acabi la nova sèrie In vitro que substitueix Gènesi. Anirà a pobles tan coneguts com Tossa de Mar. Serà un èxit. Masferrer no cansa, es dosifica, només fa una tanda de forasters per temporada i l'especial de Sant Esteve que hereta de Buenafuente. Connecta de tal manera amb determinada Catalunya que sembla impossible que es pogués haver dedicat a una altra cosa. Però estava predestinat a portar el restaurant familiar. Aquest:

Can Rocà, el restaurant dels Masferrer, TV3
Quim Masferrer al seu restaurant, TV3

El restaurant es diu Can Rocà, conegut com a restaurant Masferrer a Sant Feliu de Buixalleu a la comarca de La Selva a una masia privilegiada. En Quim es va rebel·lar contra el seu destí: ""En acabar la carrera de Turisme als 23 anys em vaig plantar i els vaig dir que no volia continuar el negoci. Va ser difícil perquè ara el porta la setena generació de la mateixa família i l'hereu diu que no. Vaig esperar a dir-los-ho als 23 tot i que als 16 em picava el cuc del teatre però em feia molta por dir-los-ho. Ara veuen que pel bé del restaurant millor que no el porti jo, hi ha d'haver passió en el que fas. Només tenim una vida". Aquest dimarts ha passat per El matí de Ràdio 4 amb Xavi Freixes el present i el futur del restaurant, l'única germana d'en Quim, la Francesca Masferrer i la seva filla (neboda del presentador), la Janna Carbonell Masferrer que es prepara a l'Escola d'Hostaleria de Girona per dirigir la cuina en el futur com la vuitena generació. La Francesca, a qui familiarment anomenen Francina, és clavada al seu germà gran, en Quim, i la Janna hi té una retirada:

Janna i Francesca Masferrer amb Xavi Freixes, foto: Jordi Vila, Ràdio 4
Francesca Masferrer i el seu marit, Ig

Francina Masferrer a El matí de Ràdio 4 trenca el tabú de no revelar on s'amaguen els bolets: "El que més m'agrada és l'ou de reig, se'n comença a fer bastant a la comarca de La Selva al revoltant de casa a Sant Feliu de Buixalleu. El pare hi va caminant, és una bona pista per saber on trobar-ne. El meu germà Quim no és gaire de bolets. A la meva filla Janna els rossinyols i l'ou de reig que nosaltres en diem cocou, són els més petitons". Can Masferrer es troba en bones mans, femenines. En Quim a la tele i les Masferrers al restaurant. Bona cuina.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!