La notícia la revelava el periodista català Carlos Quílez al programa Y ahora Sonsoles d'Antena 3: el nebot de José Luis Martínez-Almeida ha participat en l'atracament d'una benzinera de Madrid diumenge 15 de setembre a les 4 del matí. Ell va ser un dels set detinguts per l'incident. El jutge decretava l'ingrés a la presó després de la petició de la Fiscalia i, des d'ahir, el noi de 23 anys, Ignacio Blancas Martínez-Almeida, fill de la germana de l'alcalde, professor de matemàtiques però amb antecedents segons el progrsama. Ja és a la presó de Soto del Real. És a la presó perquè la seva actuació de matinada va ser  "molt violenta". Ha pesat molt els antecedents penals per robatori: presó preventiva i sense fiança, acusat de robatori amb violència. "Han pesado mucho sus antecedentes", segons Carlos Quílez. "Puede causar en cualquier familia" deien al programa. No és amb força, per exemple trencant un pany, sinó amb violència contra les persones.

Quílez destapa el cas a la taula rosa d'Antena 3
Nebot alcalde almeida Antena 3

Segons aclareix el suplment rosa LOC d'El Mundo: "Había sido detenido con anterioridad, pero no le habían dejado antecedentes. Había tenido varios trabajos y, actualmente, estaba apuntado a un curso de controlador aéreo. Llevaba tiempo intentando salir adelante". Ignacio vivia amb la seva mare i els seus dos germans al mateix edifici madrileny on residia l'alcalde fins al casament d'aquest amb Teresa Urquijo. Així que  la relació entre ells i amb Almeida era "propera" i que sempre han estat una família "unida". És fill d'Ángela Martínez-Almeida, una dels cinc germans del regidor de la capital espanyola, que treballa actualment com a secretària al despatx d'advocats Uría Menéndez, a Madrid. El seu fill detingut i a la presó amb només vint-i-tres anys, és un dels quinze nebots de l'alcalde.

Almeida amb la seva germana durant el seu casament, GTRES

El robatori violent no el va fer sol i la policia  ha trigat tres setmanes a detenir-lo dilluns 6 d'octubre després que els investigadors el van poder identificar gràcies a les càmeres de seguretat de l'esmentat establiment, de la companyia Shell i situada a la zona de Valdebebas. El van agafar per les empremtes digitals i, sobretot, per la dessuadora. L'alcalde de moment no ha fet declaracions, però la premsa rosa, des d'El programa de AR a Y ahora Sponsoles, seguirà furgant en com el nebot d'una de les famílies més pijes, benestants, conservadores i amb poder de Madrid ha acabat tan malament, atacant benzineres de matinada i sobretot amb violència. Segons Beatriz Cortázar “La familia del alcalde se hizo muy conocida a raíz de la boda con Teresa Urquijo. Él es hijo de padres divorciados y, hasta donde tengo entendido, de un divorcio no muy agradable. Todavía, ni el alcalde de Madrid ni los representantes legales del joven se han pronunciado al respecto. Son personas muy accesibles y afables, pero en este momento la vía de comunicación está siendo complicada porque están guardando discreción. Un professor de matemàtiques. Inesperat.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!