Per molt que ens posem a buscar entre programes de ràdio arreu del món, no en trobarem cap com un que es cuina, s'emet i es gaudeix a casa nostra: La competència. Encapçalat pel duo més mític de la ràdio a Catalunya, els Òscars, el programa esdevé com la millor opció per escoltar de 12 a 13. Dalmau i Andreu són dues cares mítiques del panorama radiofònic català i amb les seves ocurrències hilarants, divertides i inesperades fan pixar de riure a tots els oients que volen passar una bona estona. Els dos protagonistes han donat vida a moltíssims personatges ficticis i són l'exemple ideal per entendre que, feta bé, mai passarà la calor i la màgia de la ràdio.

De fet, no és una casualitat que les xifres els somriguin i sempre són els líders, amb diferència, de la seva franja horària. Amb un munt d'anys a les seves espatlles, els dos protagonistes són originals i es renoven amb les bromes, les històries i les anècdotes. Els Òscars són un exemple per qualsevol periodista que comença darrere dels micròfons i, ahir, Òscar Andreu va visitar l'Esplaix, de SER Catalunya, on va comentar la clau de l'èxit de La Competència. Paper i bolígraf per a tots els que volen endinsar-se i triomfar en el món de la ràdio.
@sercatalunya 📻 Òscar Andreu explica que fer ràdio cada dia durant anys i mantenir el nivell no és casualitat. A La Competència hi ha passió per la feina, i molts anys d'experiència🎙️ 💦 ESPLAIX, a @SERCatalunya
♬ sonido original - SER Catalunya
Jordi Cartañá fa la pregunta: "Com es pot fer un programa diari tants i tants anys com la competència i no baixar el ritme ni el llistó, Òscar?". Òscar Andreu, sincer com sempre, explica la clau: "No ho sé, jo suposo perquè ho hem tastat tot, una mica... Hem sigut i, de fet, som guionistes, som productors, som presentadors, tenim al cap tot el programa i com es fa el programa, i sabem com es fan aquest tipus de programes, i, sobretot, que ens agrada tant a l'Òscar com a mi, que l'Òscar també va començar a la ràdio amb 14, 15 anys, és que ens hi va la vida. I som crítics de ràdio, perquè abans que res hem sigut oients de ràdio, i ens encanta". Millor explicat impossible.

De fet, quan l'eufòria baixa, els protagonistes ho noten i ho arreglen: "Quan notem que en algun moment donat de la temporada passa que baixen les revolucions, per una qüestió normal, perquè tots som treballadors, perquè tots tenim vida més enllà de la feina, ens asseiem i posem tot allò que cal perquè no passi o no es noti gaire". Fantàstic, els Òscars són tan professionals que saben, inclús, controlar quan baixen la intensitat en alguns casos. Experiència, complicitat i dedicació, La competència té tots els ingredients perquè l'èxit arribi sempre. Òscar Andreu i Òscar Dalmau són dues bèsties del panorama radiofònic català i que els imiti qui vulgui, perquè és impossible que algú els pugui superar. Els Òscars, sempre per davant.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!