Per activa, per passiva i per qualsevol altra construcció gramatical, fa temps que no ens cansem de recomanar un dels millors i més escoltats pòdcasts que hi ha avui en dia. Un pòdcast pel qual ha passat molta gent a compartir, sense vergonya, el seu moment més vergonyós. Parlem, evidentment, de La Ruina, l'espectacle on Ignasi Taltavull i Tomàs Fuentes reben damunt l'escenari un convidat VIP i després a diferents persones del públic, perquè expliquin amb pèls i senyals els moments tierra, trágame que tots hem viscut, com a mínim, una vegada en la vida, els morts a l'armari que tots tenim amagats ("Tots tenim una o més d'una ruïna", diuen tots dos).

Ignasi Taltavull i Tomàs Fuentes a 'La Ruina'

Aquest parell han conduït ja 315 ruïnes, la darrera, amb l'extriunfito Martin. Curiosament, però, tot i aquesta xifra destacable de ruïnes, mai ha passat per allà el Jordi Basté. Però si la muntanya no va a Mahoma, Mahoma anirà a la muntanya. Perquè els que sí han anat al programa del Basté han estat Taltavull i Fuentes aquest matí de dimart a El món a RAC1. Evidentment, els dos còmics no han desaprofitat l'ocasió i han insistit el locutor de RAC1 perquè revelés la seva ruïna particular... I ho ha fet. "Ho explicaré després de la publicitat", avisa el Jordi. I l'expectació ha estat màxima durant la pausa publicitària. En tornar, el Basté ha confessat. Una ruïna de fa temps, que no ha pogut oblidar mai. Una ruïna de quan "jo i la meva nòvia d'aquella època vam anar a sopar a casa d'un amic. Érem 3 parelles", recorda el Jordi. "La meva nòvia no coneixia ningú i jo coneixia només a ells, a elles, no. A elles no les coneixia de res".

Jordi Basté i el moment més incòmode de la seva vida

Així doncs, tenim el Jordi Basté amb la seva parella d'aleshores, a casa d'un amic. Tres parelles de les quals ell coneixia els dos homes, però era la primera vegada que veia les parelles dels seus amics. Un sopar on, abans d'anar, va tenir una informació pertinent: "A mi em diuen que la dona d'un d'ells està embarassada". Riures nerviosos de Taltavull i Fuentes, que s'ensumen per on pot anar la cosa... "Total, que arribo i me'n vaig cap a una de les dones i vaig fer una cosa que és l'última vegada que ho he fet, i recomano tothom que no ho faci mai, mai, MAI". S'ho imaginen?... "Se'm va ocórrer posar la mà a la seva panxa", a la panxa d'una de les dues dones que havia acabat de conèixer, "i vaig dir-li: 'Felicitats'". A l'estudi, l'Ignasi i el Tomàs es pixen de riure. Quina va ser la reacció de la dona a qui el Basté va posar la mà damunt la panxa? "Em va dir: 'Jo soc així. És ella (la que està embarassada)'"... Com diu Taltavull, "mira que tenies un 50-50, eh?", un 50% de possibilitats d'encertar. Però no. Què va passar després?

Jordi Basté, TV3

Com va anar la resta del sopar després d'aquesta ficada de pota antològica? "El sopar va ser un fracàs. De fet, no hem tornat a fer cap més sopar. No és que es trenqués l'amistat, però jo mai no he vist la criatura"... Ni la de la dona que sí estava embarassada ni, evidentment, de la que no ho estava. Una ruïna molt top, un moment de vergonya màxim d'en Jordi Basté. Sensacional. Ah, i feu cas del consell del Jordi, us estalviareu un moment en el qual voldríeu desaparèixer, de la vergonya que es passa... 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!