Ja està. S'ha estrenat la quarta temporada de Col·lapse amb Jordi González. Només una estrella posa el seu nom sota el títol del programa i González és una "superestrella" de la TV com va titular EN Blau l'exclusiva del seu fitxatge per TV3 el 16 de juny. Han passat més de tres mesos i per fi, el dia del seu 63è aniversari, González es posava sota els focus de TV3. Mateix look que Ustrell, vestit fosc i corbata, una nova banda a càrrec de Manu Guix i un nou estil de fer tele, la manera inconfusible, propera, picada, gens impostada de Jordi González. A l'inici va tenir una picada d'ullet a tota la gent que es va enamorar d'aquell primer late night, Les 1000 i una fa gairebé 30 anys.  Aleshores González volia compartir amb els espectadors mil i una nits com les del conte: "Nou mil cent vint-i-cinc nits després, en la meva llengua i a TV3, us dic: Bona nit! 40 anys fent això… i encara em poso nerviós.”

Títol del programa, TV3
Jordi TV3

En la meva llengua i es posa la mà al cor: proximitat, agraïment, retorn. Un geni. Es nota que el programa el fa amb el cor. Ni amb la butxaca ni amb el cervell. Ho fa per amor a la feina i a la seva "primera parella", la seva primera audiència, la catalana. El cor va tenir molt de protagonisme, quan entra Marta Torné, la padrina del nou Col·lapse, tots dos es van emocionar i es van tocar el cor de l'altre per notar que bategaven amb força. Normal, aquesta parella va funcionar amb molta química en l'hereu de Les 1000 i una, Vitamina N. I per postres ara tots dos tenen programa propi les nits del cap de setmana: Torné a Eufòria Dance Kids i Jordi a Col·lapse. Aleshores no sabien les audiències. Jordi González ha triomfat. Segons ha pogut saber en primícia EN Blau (els diumenges no es fan públiques les audiències) primer programa un boníssim 15,4% de share, líder absolut de la nit a moltíssima distància de la competència. Bailando con las estrellas a Telecinco un 7,5%. Jordi González líder doblant el segon, Telecinco, la seva extele que se'l va deixar perdre. TV3 i Ustrell han encertat de ple.

Jordi i Marta tocant-se els cors, TV3

Jordi González no tenia cap carta amagada pel primer dia, no tenia un superconvidat estel·lar per marcar tendència, marcar paquet. Tots eren bons però eren toros molt torejats, ja havien aparegut a altres programes. Per tant, l'èxit és de major valor: el secret no és qui portes sinó com fas les entrevistes, el to del programa, el clima a plató. I en això Jordi González és senzillament el millor. No a Telecinco on tot eren programes d'encàrrec sinó quan ell dirigeix i decideix. Analitzant el programa minut a minut EN Blau ha pogut saber en primícia quines són les dues puntes del programa, els dos espais més vistos. Van ser les entrevistes amb el Dr. Sans Sagarra, un metge (curiositat, és l'oncle de la Raquel Sans de TV3) i investigador en experiències properes a la mort, com la de Jordi González el passat gener, i la Valeria Vegas, antropòloga en cultura pop que va parlar del fenomen trans de La Veneno. 

Valeria Vegas, TV3

Jordi González és com si no hagués marxat mai de TV3, com aquells amics que fa anys que no veus, amb qui quedes per fer un cafè i sembla que us hagueu vist ahir. Va acabar amb humilitat "Ens veiem la setmana que ve, potser". Potser no: segur. Líder i encantador, en plena forma. Ha tornat. Per quedar-se.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!