Tot i que les festes d'aquests dies encara no han acabat (queda tot el que envolta la nit de reis i el dinar del dia 6), el gruix més gran de despeses, pel que fa als àpats, ja s'ha fet a totes les cases. La morterada que a moltes llars s'han gastat, en gambes, capons, delicatessen i d'altres aliments en els sopars de Nadal i successius, amb família, amics o companys de feina, no té nom. Ja sigui a casa o a restaurants, a molts ens ha tocat afluixar la butxaca i pagar religiosament. Alguns productes, com sempre, pels núvols. No sabem com li haurà anat al bo de Josep Mª Mainat, però segur que ell i els seus han tingut alguns d'aquests àpats. L'estimat productor televisiu, però, ha esvalotat el personal amb una factura d'un restaurant que ja té uns quants anys, sis, però que ha recuperat ara per generar un allau de reaccions a xarxes.

No és l'única referència que el Mainat ha fet sobre aquests dies de tiberis i begudes per celebrar aquestes festes. Fa poc, es va fer ressò d'un titular i una notícia lamentable del diari El Español, que segons ells, havien fet un recull "apolític" sobre aquest Nadal, parlant de "Siete cavas que no són catalanes". Com bé va indicar el productor, "Tot molt apolític":
Tot molt apolític!!! pic.twitter.com/oyEuZnXC5H
— Josep M. Mainat (@MainatJM) January 1, 2024
Ara, Mainat ha compartit amb els seus seguidors a xarxes el ticket amb el compte d'un restaurant del Passatge de la Concepció de Barcelona, entre el Passeig de Gràcia i la Rambla de Catalunya. Una factura del maig del 2018 que ha caigut a les seves mans i que ha fet posar els ulls com a taronges a la resta de la xarxa. Un compte després d'haver consumit quatre coses en el local, les tres primeres, una tria normal i corrent, bon gust, bona combinació d'aliments. A saber: "Gazpacho. Llenguado costa planxa i pa amb tomàquet". El més sorprenent del compte, però, ve al final. No sabem si va ser la tria per postres o què, però el preu final de la visita al restaurant es va encarir una miqueta amb una peculiar elecció... Tal i com diu el mateix Josep Mª Mainat, de manera sorneguera, "Ho trobo bé de preu"... Jutgin vostès mateixos. La xarxa, esvalotada, s'hi ha abonat en zero coma:
Ho trobo bé de preu... pic.twitter.com/ACS97EZK9b
— Josep M. Mainat (@MainatJM) January 1, 2024
El rebut en català?!? Segur que està bé 😂
— xexi👽 (@xexiBKS) January 2, 2024
El llenguado seria fresc, per que amb aquest preu si és congelat...
— Francesc Piella 🎗 (@les3trapelles) January 1, 2024
Podrien escollir el restaurant per a un pròxim capítol de joc de cartes.
— Armando Bulla Segura (@ArmandoBullaSe1) January 2, 2024
Arregladet de preu, pensa que és "Boca grande"
— Xavier Sentís 🥉 (@xaviersentis) January 1, 2024
Els postres sempre fan pujar el compte. Jo, de sempre, a casa.
— J.A. (@Jos46262347) January 1, 2024
Això ho pots desgravar??
— FXAG (@nuncasaludaba22) January 1, 2024
Mainat, donant idees per si encara no saben on anar a celebrar el dinar del 6 de gener... Encara hi són a temps d'afegir-ho a la carta als Reis d'Orient.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!