Vermell a tot arreu per a un plató impressionant d'aproximadament uns mil metres quadrats. Música oriental fora de mida i col·laboradors que auguraven una estrena d'aquests per al record. Una gata de peluix gegant, actuacions musicals i balls al més pur estil Kung Fu Panda. Tot en gran, s'anticipava una nova era. En la nit de l'11 de setembre, Telecinco donava el tret de sortida a Cuentos chinos, el seu nou espai per atacar la franja de l''access prime time'. Gens banal, perquè el presentador és el badaloní Jorge Javier Vázquez. El seu tan anhelat retorn, per fi efectiu i de la mà de La Fábrica de la Tele, la productora que tantes alegries li ha donat en els últims catorze anys al comandament de Sálvame.
Els començaments mai no han estat fàcils, encara que l'espai de l'expresentador d'Aquí hay tomate semblava tenir-ho tot per ser el més competitiu contra l'assentadíssim El Hormiguero. Conductor de renom, col·laboradors de tota índole, seccions per un tub i molts pals per tocar. Per a alguns, massa. Un ritme frenètic i difícil de digerir per als espectadors que, per desgràcia, no ha assortit l'efecte esperat en xifres.
'Cuentos chinos' no convenç l'audiència
9,4%. El número que tot volia conèixer i que ja és públic. L'escarida xifra de quota de pantalla que els contes xinesos de Vázquez van marcar. 1.240.000 espectadors que disten molt dels receptors que aconseguia l'espai de Pablo Motos i les formigues Trancas i Barrancas. El Hormiguero va arribar al 19,1% amb 2.488.000 espectadors, doblant Jorge. Un fracàs estrepitós sobre el qual el comunicador, fent gala de la seva transparència, no ha dubtat a pronunciar-se a través del seu compte de la xarxa social X. "A ver, ayer pasé lista y lo cierto es que faltasteis cientos. Cientos de miles, quiero decir. Así que corred la voz. A los que estuvisteis, a sus pies. Gracias eternas siempre. Hoy también vuelve a ser hoy. Siempre es hoy", reflexiona.
A veure, ahir vaig passar llesta i el cert és que vau faltar centenars. Centenars de milers, vull dir. Així que correu la veu. Als Quals vau estar, als seus peus. Gràcies eternes sempre. Avui també torna a ser avui. Sempre és avui. pic.twitter.com/jeOUpiKxst
— Jorge Javier Vázquez (@jjaviervazquez) September 12, 2023
Les reaccions al descafeïnat retorn de Jorge Javier
També a X, abans Twitter, Jorge haurà pogut gaudir de les incomptables reaccions que el seu nou repte ha suscitat en els espectadors. No sabem si les ha llegit, però aquí en recollim algunes de les més desencisades amb un programa que defineixen "infumable" i parlen en codi sobre el tan esmentat "suflé" de Vázquez. Alguns, així i tot, tracten de ser constructius, amb consells de l'estil "o las secciones las hacéis más tranquilos, o quitáis las secciones y te dejan a ti haciendo las entrevistas" i "como no cambie el formato del programa, irá de fracaso en fracaso". Bé, potser tan constructius no són.
És que el programa és pèssim , perdona que et digui, o les seccions les feu mes tranquils o traieu les seccions i et deixen a tu fent les entrevistes o tanqueu sincerament. #CuentosChinos1 https://t.co/jY7i9Qh7Ra
— Carlitos of finland ������������️��������️⚧️ (@Carlitos27gv) September 12, 2023
#cuentoschinos1 'Sopars de duro|Contes xinesos' (9.4%) no inquieta en la seva estrena a 'El Hormiguero' (19.1%). Gairebé gairebé les mateixes dades que programes A LES TARDES a l'ESTIU. El suflé de Jorge Javier Vázquez...
— Rafa Tena (@Rafa_Tena89) September 12, 2023
Com no canviï el format del programa, ira de fracàs en fracàs, un programa no centrat en res interessant, i picotejant en tonterias i amb personatges sense cap interès, total súper avorrit #CuentosChinos1
— ������������ (@meic08) September 12, 2023
No podem obviar l'altra cara de la moneda. Des de la crítica, però valorant els esforços de l'equip, altres internautes fan balanç. "Es un gran formato. Quizás peco de alocado y rápido. Necesita tiempo para asentarse. El Hormiguero ya es un producto asentado y conocido, por eso triunfa", escriu un altre usuari.
⛩️#CuentosChinos1
— Sacha P. (@PalabradeSacha) September 12, 2023
És un gran format. Potser va pecar d'esbojarrat i ràpid.
Necessita temps per assentar-se.
El Hormiguero ja és un producte assentat i conegut, per això triomfa.
També aconsegueix personatges d'èxit, que estan de molt recent actualitat
Així és ������������ #CuentosChinos1 https://t.co/c5ACo1Sd8v
— • TodoSalseO • (@TodoSalseos) September 12, 2023
Agradi més o menys, no hi ha previsió que les emissions de Cuentos chinos cessin. Avui torna, i així fins divendres. Veurem si la crida de Jorge Javier a través de les xarxes té algun efecte.